Vážení přátelé, Právě jsem se vrátil z pravidelného školení-semináře inspektorů provozu a techniky, který proběhl v Jihlavě. Kromě opakování známých věcí jsme byli upozorněni na několik zajímavých drobností a důležitostí. Třeba jen to že jsme byli pochváleni za slušnou osvětu, ale pokárání za nedostatečnou kontrolní práci. Samozřejmě se tam probírali novinky a věci, které se na nás chystají v novém roce. Když jsem jel domů, říkal jsem si: „no já to teď vím (alespoň chvíli), ale co ostatní?“ Určitě někde o tom vyjde článek, ale kdy, a ne vše lze do jednoho článku nacpat. Navíc často Vám odpovídám na některé dotazy ohledně provozu a techniky a na některé opakovaně několikrát. Proto mne napadla tato rubrika.: |
Celý článek...
|
|
PŘEDPOSLEDNÍ ZPRÁVA O KAMEŇU 2008 Takže nám ta sranda skončila, přátelé. Po celý rok jsme byli svědky jak jinak normální piloti, pravidelně kroužící kolem větrného pytle svého letiště, po nocích nad mapou plánují a vrhají se do dálkových letů, aby potěšili a naštvali své kamarády svými výkony. A musím říct, že všechny výkony byly úcty hodné. V duchu této soutěže pominu Ty, kteří vyhráli a které zde nebudu chválit. Už vítězství v mezinárodní konkurenci Moráváků, Čechů a Slováků je musí hřát dostatečně, tak aby se nepřehřáli. |
Celý článek...
|
Vážení „Páni piloti“
Vzhledem k okolnostem posledních pár týdnů jsem nucen napsat tento článek. Je to spíš zamyšlení nad tím jak se v tom vzduchu někteří z nás chovají a bohužel všeobecně rozšířený názor „Já to nedělám, mne se to netýká“ je velký omyl. Právě tohle nezodpovědné chování pár jedinců, kteří nelétají podle pravidel pro létání, narušují letecké prostory, ve kterých nemají co dělat, létají nad obydlenými oblastmi v malých výškách, neumějí se chovat nebo možná i nevědí jak se mají chovat pokud jsou v okrsku letiště kde se pohybují i jiná většinou rychlejší letadla a podobně. Takových a podobných případů bych mohl jmenovat spousty. Nejhorší na tom je, že takoví piloti se mnohdy tímto způsobem chovají tam kde jsou na návštěvě a ne kde létají pravidelně. Tam kde jsem doma si přece nebudu dělat problémy, ale kam zajdu třeba jen jednou za rok je to jedno. Však zítra tam lítat nebudu a do příštího roku si to nějak místní vyřeší. Těchto pár jedinců bohužel dělá problémy nám všem a pokud se situace nezmění a nebudeme si umět sami mezi sebou udělat pořádek určitě nás neminou jistá omezení a zpřísnění pravidel pro naše doposud relativně volné létání. Je na nás všech jak se budeme navzájem k sobě a k ostatním chovat a pokud já vidím, že někdo porušuje nějaká ta pravidla a létá tak jak by neměl tak bych takového pilota na to měl minimálně upozornit a snažit se ho nějakým vhodným způsobem nasměrovat správným směrem. Může se stát, že takový pilot porušuje předpisy nevědomky třeba jen z neznalosti a již několikrát se mi stalo, že po takovém upozornění mi takový pilot poděkoval za radu a naopak měl i další otázky, ve kterých neměl tak úplně jasno. V případě, že někdo porušuje pravidla vědomě a nereaguje na upozornění je velmi výchovné takového pilota aspoň vyfotit a uveřejnit na nějakých zaběhlých internetových stránkách kde ho již kolektiv společnými silami ovlivní. Pokud by ani to nepomohlo pak musí bohužel přijít na řadu úřad, ale to s sebou již většinou nese nějaká ta opatření pro nás všechny. Nechci se příliš rozepisovat a už vůbec ne strašit, ale myslím si, že bychom si navzájem neměli dělat zbytečně problémy a naopak se snažit aby to naše létání bylo stále relativně volné tak jako tomu bylo doposud. Opravdu pár nezodpovědných jedinců „je věcí nás všech“ a neměli bychom k nim a k jejich chování být lhostejní.
Na konec nezbývá než popřát všem mnoho krásných leteckých zážitků a šťastných přistání. Jarek Sura |
Tak se nám opět blíží zima a já začal zase řešit jak na vyhřívání rukavic. Řekl jsem si, že když se nepovedlo loni, tak letos to již musím dotáhnout do zdárného konce. Řekl jsem si, přeci nejsi neschopný a pustil jsem se do práce. Jelikož mám krosnu od Nirvany - Rodeo a to má na zásuvce 17V tak jsem schéma na stránkách malinko předělal a to pouhým vložením stabilizátoru na 12V. |
Celý článek...
|
P
|
PILOT
|
KLUZÁK
|
MOTOR
|
DATUM
|
Km
|
L =LITR
|
B
|
1
|
Berka Tomáš
|
ANTEA
|
Nirvana RODEO125
|
21.8.2008
|
137,5
|
8,00
|
5908
|
2
|
Radim Frank
|
Jojo Speedy
|
Spin180R
|
27.8.2008
|
133,4
|
8,50
|
5234
|
3
|
Radim Frank
|
Jojo Speedy
|
Spin180R
|
11.9.2008
|
100,3
|
6,50
|
3872
|
4
|
Laco Horvath
|
Reaction 29 TS
|
Nimbus R12
|
10.8.2008
|
123,5
|
10,00
|
3813
|
5
|
Roman Hudeček
|
AXIS VEGA II M
|
R 120 Palcostroj
|
10.8.2008
|
108,0
|
8,00
|
3645
|
6
|
Jan Šedivý
|
AXIS VEGA M
|
LABUŤ SIMON 2
|
11.2.2008
|
86,6
|
5,60
|
3348
|
7
|
Radek Vondra
|
Paegas Avis III
|
Nirvana Rodeo 115
|
6.9.2008
|
112,0
|
10,00
|
3136
|
8
|
Sýkora Stanislav
|
Trend III
|
Rodeo 115
|
6.8.2008
|
100,4
|
8,50
|
2967
|
9
|
Radim Frank
|
Jojo Speedy
|
Spin180R
|
11.2.2008
|
86,6
|
6,40
|
2930
|
10
|
Josef Weis
|
KOMAKA
|
Tříkolka Nirvána Rodeo
|
9.9.2008
|
82,0
|
6,50
|
2586
|
11
|
Michael Nadažy
|
STREAM II
|
NIRVÁNA RODEO 125
|
27.8 2008
|
69,2
|
5,50
|
2177
|
12
|
Berka Tomáš
|
ANTEA
|
Nirvana RODEO125
|
27.8 2008
|
132,5
|
9,00
|
1951
|
13
|
Petr Proks
|
VEGA M
|
R 120 Palcostroj
|
10.8.2008
|
53,5
|
4,50
|
1590
|
14
|
Chatrný Slavomír
|
Desiré - Nirvána
|
tříkolka Rodeo 125
|
11.9.2008
|
66,8
|
7,50
|
1487
|
15
|
Dušan Kubíček
|
AXIS VENUS M
|
LEONARDO-SOLO210
|
11.5.2008
|
55,0
|
3,75
|
1412
|
16
|
Kamil Ondroušek
|
MAC TREND III
|
SIMON 2
|
10.8.2008
|
45,3
|
4,50
|
1140
|
17
|
Roman Hudeček
|
AXIS PLUTO M
|
PPM R120
|
11.2.2008
|
53,0
|
7,00
|
1003
|
18
|
Josef Weis
|
KOMAKA
|
Tříkolka Nirvána Rodeo
|
27.8 2008
|
94,5
|
9,00
|
992
|
19
|
Dušan Kubíček
|
AXIS VENUS M
|
LEONARDO-SOLO210
|
27.8.2008
|
17,6
|
0,32
|
968
|
20
|
Radek Vondra
|
Paegas Avis III
|
SIMON 2
|
8.2.2008
|
49,5
|
6,40
|
957
|
21
|
Radek Vondra
|
Paegas Avis III
|
Nirvana Rodeo 115
|
30.8.2008
|
82,0
|
7,50
|
897
|
22
|
Pavla Hálová
|
IMAGE 24
|
Solo 210 Spin
|
9.9.2008
|
24,2
|
3,00
|
488
|
23
|
Roman Pavlík
|
VEGA II
|
SIMON 3
|
29.1.2008
|
39,0
|
12,00
|
317
|
24
|
Sýkora Stanislav
|
Trend III
|
Rodeo 115
|
27.4.2008
|
31,0
|
6,00
|
280
|
25
|
Honza Hloušek
|
Axis Compact M
|
Dakr Solo 210
|
28.9.2008
|
18,0
|
2,50
|
227
|
26
|
Berka Tomáš
|
ANTEA
|
SIMON 2
|
1.1.2008
|
14,0
|
2,50
|
137
|
|
Jako začátečník jsem neměl soutěžní ambice, ale jakmile jsem se doslech o kameňu tak jsem si řikal že tuhle soutěž bych zkusit mohl. Celou sezonu - teda od tý doby co jsem dostal piloťák (takže od května doteď) jsem si poletoval kolem rodné hroudy a občas něco vyfotil...no a pomale zapomínal na svůj úmysl zůčastnit se Kameňa. No začátkem září se mi ozvala Pavla že ona už v Kameňu je a jak to vypadá se mnou, že jsem přece řikal že se taky zúčastním....tak jsem pomale začl uvažovat nad trasou. |
Celý článek...
|
Kdo by to tušil, že finále sezóny se tak příjemně vyvrbí. Nejprve přišla řada dalších krásných letů do kameňa, potom pěkný minisletík na Šumavě, dobrý to bylo. Ve čtvrtek jsem se tedy rozhodoval kam s ním na víkend. Pozvánka kterou jsme všichni díky internetu obdrželi od pana Andrlíka se mi jevila jako lákavá, zvláště když jsem si vzpoměl, jak mne minule mrzelo, že jsem se „rekordu“ v Jihlavě nemohl zůčastnit. Tož jsem natankoval a v pátek přibyl do Jihlavy. Z počátku to nevypadalo moc nadějně, páteční odpoledne dosti funělo a i když byla předpověď slibná....známe meteorology a jejich sliby. |
Celý článek...
|
Původně tento článeček vznikl pouze jako krátké oznámení a poděkování v chatu u Proxíka (ty to nebudeš psát správně (Proksík)), ale je toho víc co je třeba předat ostatním, tak se trochu rozpovídám. Vzdálenost (300km z Brna), počasí a neradostná ekononomická situace mne původně odrazovala od návštěvy této kratochvíle. Ještě ve středu jsem Berxovi říkal, že asi nepojedu. |
Celý článek...
|
MŮJ TŘETÍ LET „DO KAMEŇA“ Radim Frank
Dneska to vypadalo, že by to šlo, a to i v termice. Hlásili bezvětří, tak jsem si naplánoval 3ůhelník do 100km. Tomáš byl na skajpu, tak sme to prokonzultovali a shodli jsme se na stejné délce trati. Já jsem startoval po druhé hodině, abych si užil trochu termiky. Bohužel byla jenom u otočných bodů, kde jsem měl fotit a nad nádrží Náklo/ značně rozbitá, málem jsem se vykoupal/. |
Celý článek...
|
MŮJ PRVNÍ LET "DO KAMEŇA"
Po dlouhém přemlouvání od přítele Tomáše Berky jsem se nechal ukecat a letěl jsem do Kameňa. A když do Kameňa, tak nějakou pecku. A když pecku, tak trojúhelník a když trojúhelník, tak aspoň FAI. První pokus asi před 14dny, se nezdařil a leťel jsem jen let s návratem.(nějak jsem zapomněl odbočit, či co). Stejně to ani nestálo za řeč a tak jsem ho ani neprezentoval. |
Celý článek...
|
MŮJ DRUHÝ LET "DO KAMEŇA" Protože nejsem žádný spisovatel, tak budu informovat jen krátce. Při mém druhém letu do Kameňa jsem zvolil jinou taktiku, než při prvním. Opustil jsem pokusy o kroužení v termice a řídil jsem se Šikecovým výrokem "Leť rovně, termika se dostaví". Ve stoupavých proudech jsem letěl na volnoběh, v klesavých na plný plyn. K večeru to stejně nenosilo, tak jsem vrčel celou dobu. Díky Bohu, že jsem to nevypnul, protože po přistání jsem zjistil, že se mi úplně roztavily baterky, takže bych sednul někde do lesa. |
Celý článek...
|
|
|
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
|
|
|