Domů Moravský KAMEŇ 2009 Hlásím let do Kameňa: Pilot: Honza Hloušek

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Hlásím let do Kameňa: Pilot: Honza Hloušek Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 
 Sobotní ráno, slunko lehce ozařuje sklizené pole, v údolí se u rybníků líně převaluje raní mlha a velmi slabý vítr se marně snaží pohnout s listy na stromech. Všude je ticho a klid. Najednou je to všechno přerušno zvukem připomínajícím nervozní motorovou pilu, která ještě navíc ujíždí na nějakým dopingu - k tomu se zachvíli přidá ještě další zvukový doprovod v podobě funění a dusotu rozpadajících se bot -  to jen proto, že jeden hňup (já) nemá zrovna nic lepšího na prácu než vytahnout nějakej podivnej batoh ve kterým je motor ze sekačky na trávu roztáčející úchylně pokřivenej klacek a s pomocí tohoto pekelného stroje  se snažit udržet chvilu ve vzduchu na kusu hadru...
Tentokrát jsem na start přijel lehce před půl sedmou, po tom co jsem si řek že beru 8 litrů a omylem jich natankoval lehce pod 9,5 (už mám vybledlý číslice na nádrži tak jsem si poplet rysku :-), tím mi přibyl problém "kdo se s tím má tahat"...no nikde nikdo tak jsem se toho ujal...každopádně do výpočtu spotřeby uvažuju 10l, kdybych se sekl tak abych nepodváděl... ) jsem po sestavení stroje a optání se na věži jestli můžu letět (lítám poblíž vojenskýho letiště) jsem v 6:50 odstartoval.
 
  Start napoprvý, trochu jsem nastoupal, usadil se do postroje a nafotil startovačku a GPS (abych věděl v kolik jsem se urval od země). Prolít jsem vedle Jedova a kolem Ocmanic a Naloučan jsem zamířil podívat se na mlhu u rybníků. Po ránu to byl totální olej, kochal jsem se, řídil jsem jen jednou rukou až mě padák nad jedním rybníkem jemným zhoupnutím upozornil že bych taky moh chytit aj tu druhou řidičku. Poslech jsem ho (přece jen ví o lítání víc jak já...) a za použití IFR navigace ( I Follow Road) jsem letěl paralelně se silnicí číslo 23 do Třebíče. Rychlost letu se pohybovala tak do 30km/h, takže celkem v pohodě.
  Nad Třebíčí jsem měl tak 400 - 500m, nalítl jsem tak abych měl náměstí (OB1) na vnitřní straně zatáčky, nafotil je a s větrem v zádech jsem pokračoval na Velké Meziříčí. Trošku problém byl že jsem nevěděl která silnice tam vlastně  vede, tak jsem se otočil zhruba na sever a doufal, že jak potkám dálnici D1 tak podle ní už to snad najdu. Vítr mě urychloval na 50km/h tak jsem ještě trochu nastoupal (abych se dostal do větší výšky kde mě to snad ještě trochu urychlí). Po chvíli jsem začínal mít trochu obavy, protože jsem furt neviděl D1. Pořád nic, jen vesnice který jsem neznal.
  Nakonec jsem se rozhod že jestli do 8mi hodin nepotkám dálnici tak točím na jihovýchod a letím zpátky.... Zhruba kolem 7:45 koukám že předemnou je nějaký údolí..tak stáčím k němu a vidím že nad ním dálniční most...Jo, Velmez...oddech jsem si až mě to na okamžik zpomalilo, ale vzhledem k tomu že mi pomáhal vítr jsem byl nad velmezem ještě před osmou...Oblít jsem zámek tak aby byl na vnitřní straně zatáčky a nafotil jej jako otočný bod 2. Začlo to trošku házet a tak jsem si řek že rychle povalím dom. No dom jsem valil, ale s tou rychlostí to tak slavný nebylo...letěl jsem tak do 20km/h. Navíc se začla ozývat sedací část těla s tím, že bych si moh stoupnout, teda povesit se do popruhů...no to jsem neudělal, protože by hrozilo (z důvodu překroucenýho nožního popruhu...) že se začnou ozývat ty části mýho těla, který holky nemaj... Nakonec jsem za Velmezem šláp do speedu - abych se protáh. U mýho školáku to mělo obrovský vliv na rychlost letu, jelikož tato vzrostla o celé 3km/h. Vypustil jsem speeda a začl jsem se věnovat dalšímu problému, totiž: " Kudy teď vlastně dom??" Tady v okolí Velkýho meziříčí ty vesnice moc neznám, tak jsem nakonec nasadil směr na Jihovýchod s tím, že buď narazím na silnici z Námeště na Třebíč nebo na silnici z Námeště do Velké Bíteše. Zároveň jsem ubral plyn a začal klesat - klesavý let byl přece jen o 2-3km/h rychlejší (vůči zemi), navíc jsem doufal že u země bude vítr pomalejší...no moc se to nezměnilo...
 Vzhledem k rychlosti mého pohybu vůči zemi - tato se totiž se blížila pádovce chromé slepice - jsem měl dost času kochat se okolní krajinou...ta se hodně pomale začínala stávat povědomou... Nakonec jsem začl poznávat některé z vesnic (narozdíl od GPS, která si občas pletla de je a kam se pohybuje...z nějakýho důvodu občas ztrácela signál...), i když jejich názvy jsem si jist zdaleka nebyl....Najednou koukám na pár rybníků a řikám si: "Kurňa kdyby to byl jeden z těch Studeneckejch...". No a on to byl jeden z nich...Super, takže su kousek od domova....jo, jasný....ještě jsem zalít mrknout jak v Zahrádce kvete rybník, jak pokračuje stavba mostu mezi Ocmanicema a Naloučanama a řek jsem si že pokud to bude let do Kameňa tak bych moh nafotit aj nějakou dominantu Náměště... Ano, tušíte správně --- nebude to kostel, neboude to zámek, bude to ---- kruhový objezd....Z luftu je to vidět víc jak cokoli jinýho tak jsem se nad ním otočil a mazal zpátky na místo startu...Nad Náměští jsem měl tak 300m a když jsem byl nad kostelem tak jsem eště přidal plyn abych nastoupal vejš (a pozdravil pár lidí na zemi :-) ). Nad místem startu jsem už měl tak 400 - 450m. Vypnul jsem motor a užival si krásy klouzavýho letu... tak v 100m to začlo lehce házet, ale přistání (9:00) bylo celkem v pohodě. Pokecal jsem s Ivanem, kterej na letiště ráno přijel až po mě, nafotil nádrž ve který zbylo 2,5l benzínu (do výpočtu spotřeby uvažuju se 2l --- stejnej důvod jako předtím) a po zbalení padaku jsem razil dom konečně se nasnídat...Prostě pohodově strávený ráno :-).

Hodně pohodovýho polítání

Honza



Pilot: Honza Hloušek
Padák: kompaktní Axis Compact M 
Krosna: Dakr (motor Solo 210)
Datum letu: 15.8.2009
Start: 6:50
Přistání:9:00
Doba letu:130 minut
Start: bývalá plocha pro práškaře mezi Jedovem a Jinošovem (GPS podle mapy.cz Loc: 49°13'36.363"N, 16°10'38.566"E )
OB1: Třebíč - Karlovo náměstí - (GPS podle mapy.cz: Loc: 49°12'57.213"N, 15°52'47.387"E)
OB2: Velké Meziříčí - zámek (GPS podle mapy.cz: Loc: 49°21'27.866"N, 16°0'45.724"E )
Cíl: bývalá plocha pro práškaře mezi Jedovem a Jinošovem (GPS podle mapy.cz Loc: 49°13'36.363"N, 16°10'38.566"E )
Celkem: 59 Km (podle mapy.cz)
Spotřeba: 8l

první rameno: 21.697km
druhé rameno 18,5km
třetí rameno 18,85km


POZNÁMKA:
jsem si vědom že pokud chci součinitel 2,5 pro FAI trojúhelník: dle pravidel FAI nesmí mít tzv. FAI trojúhelník žádné z ramen trojúhelníku délku menší: než 28% ( u tratě do 300km) než 30% (u tratě nad 300km)
 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.