Domů Moravský KAMEŇ 2010 Nad mlhou, která se dala krájet, ale ne podletět - Let 310710

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Nad mlhou, která se dala krájet, ale ne podletět - Let 310710 Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 7
NejhoršíNejlepší 

Nad mlhou, která se dala krájet, ale ne podletět  - Let 310710
Úspěšné zdolání mého letošního prvního letu do Kameňa podnítilo touhu zkusit doletět zase o kousek dál. Návrhů trasy bylo několik, vyhrál trojúhelník v Posázaví. Plán celkem jednoduchý – LK Říčany – Sázava nebo Český Šternberk – Český Brod a zpátky. Buď 66km nebo 77km, podle trasy. Stačilo počkat na SV vítr kolem 1-2 m/s a šel bych na to.První pokus koncem června (budíček v 04:15, start kolem půl šesté) skončil už nad letištěm – podle předpovědi měl být vítr do 2m/s, ale po vystoupání nad kopec, za kterým je letiště schované, jsem stál v šestimetrovém větru skoro na místě. Tak zpátky a někdy jindy. Odpoledne jsme polétali s Mlčochem v okolí Doubravčic a Českého Brodu a tím pádem jsem poznal i kus trasy letu.

Letu zdar, Jirka Paleta alias Jipák


Předpověď na sobotu 31.7.2010 vypadala ideálně, i když vnitřní zvoneček trošku zazvonil při předpovědi a zmínce „Občasný výskyt mlh v nížinách“. Mlhy a v srpnu ? To bude jen takový obláček, který lze proletět, protože vlastně ani není.Budík zazvonil přesně (04:15), v 05:36 se odlepuji ze země, dělám kruh nad letiště a vyrážím směr Český Šternberk. A koukám – ta mlha, potvora jedna, počkala schovaná za vesnicí Světice. A vylezla až jsem byl ve vzduchu. Celé údolí Sázavy od přehrady Švihov až po Benešov a Českou Sibiř bylo jedno velké bílé moře. Měním tedy kurz na Český Brod, třeba se to zvedne. Cesta je pohodová, nešlapu do speedu kvůli spotřebě, a za chvíli jsem u Brodu. Točím směrem na Lipany (viz. Jára Cimrman – Naše slavné prohry), kde ruším ranní spánek po náročné pařbě. Otáčím podle původního plánu na jih směr Sázava/Český Šternberk. Po cestě ve Ždánicích fotím něco jako Stonehenge – je to památník obětem druhé světové války, a pak jsem zase u mlhy. Přelítnu jeden takový jazyk, najdu konec letiště v Sázavě a musím se rozhodnout – plně důvěřovat motoru a riskovat let nad několika kilometry mlhy, která je až k zemi a kde přistání je totálně naslepo (nebo spíš na mrtvo), nebo si říct že to půjde ještě někdy jindy ? Vyhrává celkem rychle zdravý rozum (starý pilot je přece jenom lepší než statečný pilot s fotkou na náhrobku). Stoupám tak 500m nad terén, protože mě čekají tři mlžná údolí. Po prvním údolí už plně akceptuji heslo „radši nouzák do lesa, který vidím, než na louku, kterou nevidím“ a je to v pohodě. U Černých Voděrad mlha končí, benzínu mám dost a tak protahuji let až do Průhonic. Zámek v Průhonicích v ranním sluníčku krásně svítí, nákupní centrum Čestlice je zatím prázdné. Koukám na připojení pražského okruhu na D1 – nějak mi tam pořád překáží ta pumpa... Křižovatka budí jako stavební dílo respekt. Zaparkované kamionové návěsy vedle ní vypadají jako mravenci.Ještě jedno kolečko na Světicemi pozdravit kámošku mlhu a pak dolů. Přistání jako do peřin.
Uletěná vzdálenost je podle GPS 86 km, čímž jsem se zase posunul dále.  V nádrži zbylo ještě 2,5 litru paliva, takže by se dala ještě půlhodinka vydžet. To si nechám na příště.Všechny fotky z letu jsou na http://jipak.rajce.net.
A ještě jedno memento na závěr: tři dny nato jsem si chtěl jít znova zalítat. Zatím nevím proč, ale nepodařilo se mi nastartovat motor. Vypadá to na problém v zapalování nebo třeba upadlé drátky v nechvalně známém konektoru pod motorem. Mohu být jenom rád, že se to stalo na zemi a ne někde nad bílou mlhou...


Pilot: Jří PaletaPadák: AXIS Pluto 28Motor: Nirvana Rodeo 125
Datum letu: 31.7.2010Čas startu: 05:36Čas přistání: 07:53Doba letu: 2:15

Start:  LK ŘíčanyOB1: KšelyOB2: LK SázavaOB3: zámek PrůhoniceCíl: LK Říčany
Celková délka tratě: 71 km – FAI trojúhelníkDélka trasy podle GPS: 72 km opraveno na 65,4
Celková spotřeba: 7,5 litrůOB1-OB2: 21,4 kmOB2-OB3: 19,0 kmOB3-OB1:  30,5 km

DSCN4968_ná...
DSCN4968_nádrž před startem DSCN4968_nádrž před startem
DSCN4969_ná...
DSCN4969_nádrž před startem DSCN4969_nádrž před startem
DSCN4970_St...
DSCN4970_Start LK RICA DSCN4970_Start LK RICA
DSCN4971_ml...
DSCN4971_mlha nad Světicemi DSCN4971_mlha nad Světicemi
DSCN4975_ro...
DSCN4975_rozhraní mlhy v Posázaví směrem na Ondřejov DSCN4975_rozhraní mlhy v Posázaví směrem na Ondřejov
DSCN4982_Že...
DSCN4982_Žernovka lomy DSCN4982_Žernovka lomy
DSCN4992_OB...
DSCN4992_OB1_Kšely DSCN4992_OB1_Kšely
DSCN5001_ta...
DSCN5001_tady se pařilo DSCN5001_tady se pařilo
DSCN5002_mo...
DSCN5002_mohyla Lipany DSCN5002_mohyla Lipany
DSCN5004_Žd...
DSCN5004_Ždánice DSCN5004_Ždánice
DSCN5005_Žd...
DSCN5005_Ždánice kostel DSCN5005_Ždánice kostel
DSCN5006_Žd...
DSCN5006_Ždánice památník DSCN5006_Ždánice památník
DSCN5010_Ho...
DSCN5010_Horní Kruty v mlze DSCN5010_Horní Kruty v mlze
DSCN5013_Mě...
DSCN5013_Mělník DSCN5013_Mělník
DSCN5017_OB...
DSCN5017_OB2_LK Sázava V konec DSCN5017_OB2_LK Sázava V konec
DSCN5027_úd...
DSCN5027_údolí Jevanského potoka DSCN5027_údolí Jevanského potoka
DSCN5035_Zv...
DSCN5035_Zvánovice_tady dělá Vašek DSCN5035_Zvánovice_tady dělá Vašek
DSCN5041_na...
DSCN5041_nad údolím Mnichovic u sv. Anny DSCN5041_nad údolím Mnichovic u sv. Anny
DSCN5048_to...
DSCN5048_to jsem já DSCN5048_to jsem já
DSCN5059_OB...
DSCN5059_OB3_zámek Průhonice DSCN5059_OB3_zámek Průhonice
DSCN5063_ná...
DSCN5063_nákupní zóna Čestlice DSCN5063_nákupní zóna Čestlice
DSCN5067_kř...
DSCN5067_křižovatka D1 a SOKP512 DSCN5067_křižovatka D1 a SOKP512
DSCN5068_ná...
DSCN5068_návrat na LK RICA DSCN5068_návrat na LK RICA
DSCN5077_GP...
DSCN5077_GPS po letu DSCN5077_GPS po letu
DSCN5078_va...
DSCN5078_vario po letu DSCN5078_vario po letu
DSCN5079_po...
DSCN5079_po přistání DSCN5079_po přistání
Let 3 - map...
Let 3 - mapa_100731 Let 3 - mapa_100731

 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.