Domů Moravský KAMEŇ 2012 Ahoj, hlásím let do Moravského Kameňa 2012 Marek

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Ahoj, hlásím let do Moravského Kameňa 2012 Marek Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 

Letos se jedná o druhý pokus. Ten první se uskutečnil před třemi týdny a zamýšlený let zhatil silný vítr na třetím rameni, takže jsem byl rád, když jsem dotraverzoval s litrem v nádrži do místa startu. Po kontrole mapy v PC jsem zjistil, že je to také FIA trojúhelník a že by byl poslatelný. Ale laťka z konce loňského roku byla posazená mnohem výš. V pátek cestou z Varnsdorfu jsem na letišti u Sosnové zmerčil chystajícího se pilota a tak jsem tam přibrzdil a po dvoutýdenní abstinenci také poskládal své hračky. Cca do 80ti metrů to děsně házelo a dělalo jiné vylomeniny a tak jsem dal jen hoďku v astrovýšce na bývalé vojenské letiště v Mimoni a zpět. Domu jsem dorazil na kvap, protože byla vyhlášena rodinná večeře a návštěva kina od 22:00h. Po půlnoci když jsme dorazili domu jsem ještě zasedl k PC abych se podíval na už dnešní předpověď a ta hlásila jen samá pozitiva 

Laughing Marek Malý

Deset minut před pátou se rozehrál budík a já myslel, že mě někdo praštil kladivem! Po pár minutách se mi podařilo rozhýbat mozkové závity, abych si uvědomil co jsem to vlastně chtěl. Ještě v pyžamu jsem zkontroloval údaje z Milešovky, Doksan, Roudnice, Rané a přesvědčil se, že ani medard si to pro dnešní ráno nerozmyslel. Na výjezdu z Litoměřic už mi do zpětného zrcátka svítilo sluníčko, které právě opustilo horizont a já si říkal, že mám zpoždění které mi o sobě dá určitě vědět při návratu na strartovačku v podobě termiky.
Žádné dlouhé laborování. Natankovat, vyfotit, přidělat foťák, nový kabel k helmě pro připojení telefonu (MP3) a hrrr na ně!!
Z ranní kontroly údajů z jednotlivých meteo stanovišť jsem si pamatoval, že vysoko (Milešovka) vane SV a u země (Doksany, Roudnice, Raná) lehce Z a tak let k OB1, který ležel téměř v ZV směru, se odehrával v partizánské přízemní výšce, ale po větru. Odpovídala tomu i rychlost. Sluníčko se sice brzy po startu schovalo za mraky, ale zima nebyla. Jen pro fotky chybělo. Průlet kolem centra Roudnice nad Labem mohl tak být na fotce barevnější.
Kouř z elektrárenských komínů v Počáplech před OB1 ukazoval, že ve vyšší vrstvě stále proudí SV tak jako ráno na Milešovce. Pokud by to vydželo, tak úsek mezi OB2 a 3 by byl celýpo větru. No, spíš vánku.
Ale nepředbíhejme. Ve směru k OB2 se krajina od kokoříska mírně vlní a tak byl docela klid, ale od úštěcka se začíná stoupat na středohoří a tak to i krapet mechanicky drncalo. Jinak jsem si let užíval. Na jednom z táhlých hřebenů středohoří u Vítovi vyhlídky zrovna při průletu vybíral místo pro start tříkolky Pavel Starý z Úštěka. Mával ať přistanu, ale na to jsem neměl ani pomyšlení. Alepoň mi flérou ukázal aktuální proudění a sílu větru. Stále to slibovalo let po větru mezi OB2-3. Dvojku jsem neměl pevně určenou. Loni to bylo jednou letiště Bynovec severně od Děčína a párkrát už také zámek v centru Děčína. Protože OB2 v mém plánu představuje téměř přesný střed zamýšlené trasy, tak rozhodující pro jeho zvolení bude aktuální stav paliva. Buďto otočím už nad zámkem, nebo to protáhnu do Bynovce. Protože se mi nad Děčínem zdálo, že v zrcátku vidím necelých 6 litrů, tak jsem otočil už nad zámkem. Let po větru (větérku) k OB3 letiště Most, probíhal svižně, ale naprosto klidně. A to tak moc, že jsem zmáčkl tempomat, pustil řidičky i ucho, přesunul se v sedečce abych eliminoval vrtuloefekt a mezi Ústím nad Labem a Teplicemi jsem se v klidu nasnídal. Nad hnědouhelným povrchovým dolem jsem to opět musel vzít do vlastních rukou. Nejen mechanicá, ale už i termická činnost o sobě začínala dávat vědět. U Mostu jsem byl co by dup a už jsem se začínal netěšit na průlet jižní částí Českého středohoří k cíli. Ale mé obavy se zcela nenaplnily. Naopak, když jsem začínal mít obavu o množství paliva a dolet a to tak velkou, že i muziku jsem vypnul, abych slyšel pořádně motor, mi místa s termikou v kombinaci s prací s rukojetí plynu značně pomáhala. Chvílemi jsem plynovou rukojeť jen tak šolichal a přesto příjemně stoupal při dopředném pohybu. Žádné divočiny se neodehrávaly. Nicméně obava z množství paliva mě stále neopustila. Rozhodl jsem se při opuštění středohoří udržovat výšku na cca 280m.n. startovačkou, abych měl prostor na případný dokluz. Až když jsem se přiblížil na dohled přistávačce a v nádrži viděl cca litr, mě obava opustila. Už jen foto průletu cílem a z otočky okamžitě dolů. JO!!! Dušinka spokojená
Po odstrojení jsem zjistil, že v nádrži mám krásný litr a půl. To by možná dalo i na ten Bynovec Ale znate to: coby kdyby.

Laughing Takové hezké nedělní ráno, Marek Malý

1 stav nádr...
1 stav nádrže 13l. 1 stav nádrže 13l.
2 průlet st...
2 průlet startem 2 průlet startem
3 rozbřesk
3 rozbřesk 3 rozbřesk
4 sluníčko ...
4 sluníčko se schovalo 4 sluníčko se schovalo
5 Labe v Ro...
5 Labe v Roudnici 5 Labe v Roudnici
6 Roudnice ...
6 Roudnice nad Labem 6 Roudnice nad Labem
7
7 7
8 paprsky b...
8 paprsky bojují 8 paprsky bojují
8 skládka š...
8 skládka škváry 8 skládka škváry
9 elektrárn...
9 elektrárna Počáply 9 elektrárna Počáply
10 Mělník v...
10 Mělník v pozadí 10 Mělník v pozadí
11 společní...
11 společník 11 společník
12 přiblížš...
12 přiblížšní k OB1 12 přiblížšní k OB1
13 OB1 komo...
13 OB1 komora Počáply 13 OB1 komora Počáply
14
14 14
15 zámeček ...
15 zámeček Liběchov 15 zámeček Liběchov
16
16 16
17 Buková h...
17 Buková hora 17 Buková hora
18 Vítova v...
18 Vítova vyhídka 18 Vítova vyhídka
19 Pavel St...
19 Pavel Starý s chotí vybírá místo startu 19 Pavel Starý s chotí vybírá místo startu
20 vysílač ...
20 vysílač na Bukovce 20 vysílač na Bukovce
21 Děčín
21 Děčín 21 Děčín
22 přiblíže...
22 přiblížení k OB2 22 přiblížení k OB2
23 OB2 záme...
23 OB2 zámek Děčín 23 OB2 zámek Děčín
24
24 24
25 Teplice
25 Teplice 25 Teplice
26 teplické...
26 teplické UFO 26 teplické UFO
27 mostecká...
27 mostecká hnědouhelná pánev 27 mostecká hnědouhelná pánev
28 rypadlo
28 rypadlo 28 rypadlo
29 i v nědě...
29 i v něděli makají 29 i v něděli makají
30 mostecké...
30 mostecké duny 30 mostecké duny
31 pásodopr...
31 pásodopravníkové  překladiště 31 pásodopravníkové  překladiště
32 přiblíže...
32 přiblížení k OB3 32 přiblížení k OB3
33 ranní ch...
33 ranní chystání paragánů na mosteckém letišti 33 ranní chystání paragánů na mosteckém letišti
34 OB3
34 OB3 34 OB3
35 středoho...
35 středohory 35 středohory
36 středoho...
36 středohoří 36 středohoří
37 Haznburg
37 Haznburg 37 Haznburg
38 cementár...
38 cementárenský povrchový důl 38 cementárenský povrchový důl
39
39 39
40 přiblíže...
40 přiblížení k cíli 40 přiblížení k cíli
41 průlet c...
41 průlet cílem 41 průlet cílem
42 po přist...
42 po přistání 42 po přistání
43 stav nád...
43 stav nádrže 1,5l. 43 stav nádrže 1,5l.
mapa letu
mapa letu mapa letu

úsek          vzdálenost km   čas letu h.    doba letu min.  rychlost km/h
start - OB1      25,72            5:43 - 6:13          30                   51,44
OB1 - OB2     45,50            6:13 - 7:16          63                   43,33
OB2 - OB3     46,73            7:16 - 8:06          50                   56,08
OB3 - CÍL       30,48            8:06 - 8:46          40                   45,72
celkem          148,43           5:43 - 8:46          183                  48,67


datum: 27.5.2012
pilot: Marek Malý
stroj: Nirvana Instinct
křídlo: Jojowings MO.YO 26
hmotnost: 149 kg
spotřeba: 11,5 l.
vzdálenost: 148,43 km
doba letu: 183 min.
rychlost: 48,67 km/h

 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.