Letos se jedná o druhý pokus. Ten první se uskutečnil před třemi týdny a zamýšlený let zhatil silný vítr na třetím rameni, takže jsem byl rád, když jsem dotraverzoval s litrem v nádrži do místa startu. Po kontrole mapy v PC jsem zjistil, že je to také FIA trojúhelník a že by byl poslatelný. Ale laťka z konce loňského roku byla posazená mnohem výš. V pátek cestou z Varnsdorfu jsem na letišti u Sosnové zmerčil chystajícího se pilota a tak jsem tam přibrzdil a po dvoutýdenní abstinenci také poskládal své hračky. Cca do 80ti metrů to děsně házelo a dělalo jiné vylomeniny a tak jsem dal jen hoďku v astrovýšce na bývalé vojenské letiště v Mimoni a zpět. Domu jsem dorazil na kvap, protože byla vyhlášena rodinná večeře a návštěva kina od 22:00h. Po půlnoci když jsme dorazili domu jsem ještě zasedl k PC abych se podíval na už dnešní předpověď a ta hlásila jen samá pozitiva
Marek Malý
Deset minut před pátou se rozehrál budík a já myslel, že mě někdo praštil kladivem! Po pár minutách se mi podařilo rozhýbat mozkové závity, abych si uvědomil co jsem to vlastně chtěl. Ještě v pyžamu jsem zkontroloval údaje z Milešovky, Doksan, Roudnice, Rané a přesvědčil se, že ani medard si to pro dnešní ráno nerozmyslel. Na výjezdu z Litoměřic už mi do zpětného zrcátka svítilo sluníčko, které právě opustilo horizont a já si říkal, že mám zpoždění které mi o sobě dá určitě vědět při návratu na strartovačku v podobě termiky. Žádné dlouhé laborování. Natankovat, vyfotit, přidělat foťák, nový kabel k helmě pro připojení telefonu (MP3) a hrrr na ně!! Z ranní kontroly údajů z jednotlivých meteo stanovišť jsem si pamatoval, že vysoko (Milešovka) vane SV a u země (Doksany, Roudnice, Raná) lehce Z a tak let k OB1, který ležel téměř v ZV směru, se odehrával v partizánské přízemní výšce, ale po větru. Odpovídala tomu i rychlost. Sluníčko se sice brzy po startu schovalo za mraky, ale zima nebyla. Jen pro fotky chybělo. Průlet kolem centra Roudnice nad Labem mohl tak být na fotce barevnější. Kouř z elektrárenských komínů v Počáplech před OB1 ukazoval, že ve vyšší vrstvě stále proudí SV tak jako ráno na Milešovce. Pokud by to vydželo, tak úsek mezi OB2 a 3 by byl celýpo větru. No, spíš vánku. Ale nepředbíhejme. Ve směru k OB2 se krajina od kokoříska mírně vlní a tak byl docela klid, ale od úštěcka se začíná stoupat na středohoří a tak to i krapet mechanicky drncalo. Jinak jsem si let užíval. Na jednom z táhlých hřebenů středohoří u Vítovi vyhlídky zrovna při průletu vybíral místo pro start tříkolky Pavel Starý z Úštěka. Mával ať přistanu, ale na to jsem neměl ani pomyšlení. Alepoň mi flérou ukázal aktuální proudění a sílu větru. Stále to slibovalo let po větru mezi OB2-3. Dvojku jsem neměl pevně určenou. Loni to bylo jednou letiště Bynovec severně od Děčína a párkrát už také zámek v centru Děčína. Protože OB2 v mém plánu představuje téměř přesný střed zamýšlené trasy, tak rozhodující pro jeho zvolení bude aktuální stav paliva. Buďto otočím už nad zámkem, nebo to protáhnu do Bynovce. Protože se mi nad Děčínem zdálo, že v zrcátku vidím necelých 6 litrů, tak jsem otočil už nad zámkem. Let po větru (větérku) k OB3 letiště Most, probíhal svižně, ale naprosto klidně. A to tak moc, že jsem zmáčkl tempomat, pustil řidičky i ucho, přesunul se v sedečce abych eliminoval vrtuloefekt a mezi Ústím nad Labem a Teplicemi jsem se v klidu nasnídal. Nad hnědouhelným povrchovým dolem jsem to opět musel vzít do vlastních rukou. Nejen mechanicá, ale už i termická činnost o sobě začínala dávat vědět. U Mostu jsem byl co by dup a už jsem se začínal netěšit na průlet jižní částí Českého středohoří k cíli. Ale mé obavy se zcela nenaplnily. Naopak, když jsem začínal mít obavu o množství paliva a dolet a to tak velkou, že i muziku jsem vypnul, abych slyšel pořádně motor, mi místa s termikou v kombinaci s prací s rukojetí plynu značně pomáhala. Chvílemi jsem plynovou rukojeť jen tak šolichal a přesto příjemně stoupal při dopředném pohybu. Žádné divočiny se neodehrávaly. Nicméně obava z množství paliva mě stále neopustila. Rozhodl jsem se při opuštění středohoří udržovat výšku na cca 280m.n. startovačkou, abych měl prostor na případný dokluz. Až když jsem se přiblížil na dohled přistávačce a v nádrži viděl cca litr, mě obava opustila. Už jen foto průletu cílem a z otočky okamžitě dolů. JO!!! Dušinka spokojená Po odstrojení jsem zjistil, že v nádrži mám krásný litr a půl. To by možná dalo i na ten Bynovec Ale znate to: coby kdyby.
Takové hezké nedělní ráno, Marek Malý
úsek vzdálenost km čas letu h. doba letu min. rychlost km/h start - OB1 25,72 5:43 - 6:13 30 51,44 OB1 - OB2 45,50 6:13 - 7:16 63 43,33 OB2 - OB3 46,73 7:16 - 8:06 50 56,08 OB3 - CÍL 30,48 8:06 - 8:46 40 45,72 celkem 148,43 5:43 - 8:46 183 48,67
datum: 27.5.2012 pilot: Marek Malý stroj: Nirvana Instinct křídlo: Jojowings MO.YO 26 hmotnost: 149 kg spotřeba: 11,5 l. vzdálenost: 148,43 km doba letu: 183 min. rychlost: 48,67 km/h
|