Domů Moravský KAMEŇ 2008 MORAVSKÝ KAMEŇ FAI TROJÚHELNÍK Radim Frank

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

MORAVSKÝ KAMEŇ FAI TROJÚHELNÍK Radim Frank Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
 MŮJ DRUHÝ LET „DO KAMEŇA“
Tak nám Tomáš zdvihl laťku pěkně vysoko. A to jsem si myslel, že to uzený a slivovica zůstane v Prostějově. Nerad lítám na delší vzdálenosti sám, ale protože můj teampilot Šedivák prodal krosnu, tak mi nic jinýho nezbylo. Trať jsem si zhruba naplánoval tak, abych ulítl o pár km víc, než Tomáš. A pak jsem už čekal na počasí,ale to přišlo dřív a zastihlo mě naprosto nepřipravenýho. 27.8 bylo od rána perfektní počasí a já se rozhodl, že to zkusím. Na 140km trojůhelník jsem odhadoval, že budu potřebovatasi 3,5-4 hod v téměř optimálním počasí. 
Takže start nejpozděj v 16 hod. Kolem druhé jsem ještě musel předat opravenou krosnu, potom fofr domů k počítači doladit trať. Zvolil jsem start Stichovice, 1 otočný bod tunel za Moravskou Třebovou, 2 otočný bod dědinu Oskava, přistání Stichovice. Celková trať mi vycházela cca 139km. Ale podle čeho letět? Řešením bylo GPS, tak volám Šedivákovi, jestli mi ho nepůjčí. Domlouváme si sraz na Stichovicích v 16 hod, ale prý má fofry v práci a neví jestli to stihne. Při nakládání krosny do auta řeším rezervní plán podle čeho letět. Do Moravské Třebové nějak trefím , ale na Oskavu ani náhodou. Naštěstí se mi daří zabavit rodičům nějakou turistickou mapu, kde by Oskava mohla být. Prostějov a Mor. Třebovou tam hledám zbytečně. Je půl čtvrté, nejvyšší čas vyrazit na letiště. V 16 hod jsem nachystaný na ploše motor zaškrcený na spotřebu a čekám na Šediváka . Zvoní telefon, takže rozhodnuto GPS nebude, takže plán B . Zastrkávám mapu do kontejneru na záložku a jdu startovat. Je nechutný vedro, bezvětří, tak to snad bude napoprvý. Zadařilo se. Stoupám, abych mohl nafotit start, ale motor mi začíná snižovat výkon. Volím radši přistání a přidám trochu bohatší směs. Další start se daří znovu napoprvý, fotím a otáčím směr Moravská Třebová. Volnoběžnou jehlu mám pořád moc zaškrcenou, a motor mi nechce jet na čtvrt plynu. Ten syčák zkouší moje nervy, ale já vydržím. Přistávat už nechci a protože od půl plynu po plný jede motor bez problémů, tak se hopsavým letem prokousávám do Konice. Odtud skoro až do Třebové letím rovným letem na volnoběh. Pod některými kumuly jsou poměrně široké až 4m stoupáky. A to je už 16:45. Na první otočný bod přilétám asi po hodině letu, V dálce vidím Mírov, kolem kterýho bych měl letět. Motoru konečně dochází, že víc benzínu nedostane a začíná fungovat ve všech režimech. Zacvakávám řidičky, zapínám autopilota, vytahuju mapu. Až fčil sem si všimnul že tam nejsou názvy vesnic, jen nějaký čísla. Tipuju si 4 vesnice. jedna z nich by mohla být Oskava. Čas mám dobrý, tak bych si v nejhorším přečtl silniční směrovky u vesnic. Po přelítnutí Mírova se krajina mění na placku a vzduch je jako olej. Začínám se nudit, do Oskavy mi zbývá asi 15 km, tak zase vytahuju mapu. Zjišťuju, že každá vesnice má svoje číslo, otáčím mapu na druhou stranu a hledám v rejstříku vybrané číslo. Trefil jsem se až na druhý pokus. Upravuji kurz a za pár minut jsem v Oskavě. Na počítači jsem si ji málo vyzvětšoval, a to co vypadalo jako tečka je ve skutečnosti několik kilometrů dlouhá dědina. Fotím hospodu a točím na Stichovice. Je 18:20 ale začíná foukat rovnou proti mě. Za Litovlí začínám ztrácet naději že doletím.Letím snad 20km/h. Potkávám někoho na Kudlance a nirváně, ale nemám čas se zdržovat, tak zamávám a letím dál. Chvíli před západem slunce se mi podařilo přehoupnout přes kosíř, a cíl je na dohled. Pár minut na to fotím přistání. Karel je ještě na letišti, a pomáhá mi zbalit výbavu. Tož byl to dobrej výlet, kterej bych nebýt kameňa určitě neletěl.

No a tak my si tady žijem, na té Hané. Radim Frank

Pilot: Radim Frank
Kluzák: Jojo wing Speedy
Krosna: SPIN FS 180E
Datum letu: 27.8. 2008
Čas startu: 16:20
Čas přistání: 19:55
Doba letu: 3:35
Start: SB. :Letiště Stichovice
O. B. č1. : Parkoviště u tunelu za Moravskou Třebovou směr Svitavy
OB č2. : Hospoda v obci Oskava
Cílový bod: CB.:Letiště Stichovice

CELKOVÁ DÉLKA TRATĚ: 133.408 km, Změřeno na www.mapy.cz
Spotřeba: 8.5 litrů

POŽADUJI SOUČINITEL 2,5 pro FAI trojúhelník:
1 rameno SB-OB1= 45.1.km
2 rameno OB1-OB2= 43.417.km
3 rameno OB2-CB= 44.891.km

POZNÁMKA:
jsem si vědom že pokud chci součinitel 2,5 pro FAI trojúhelník: dle pravidel FAI nesmí mít tzv. FAI trojúhelník žádné z ramen trojúhelníku délku menší: než 28% ( u tratě do 300km) než 30% (u tratě nad 300km)
 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.