Domů Technika, rady, návody Seřízení karburátoru Walbro 32

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Seřízení karburátoru Walbro 32 Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 50
NejhoršíNejlepší 
Jako asi kazdý, kdo vlastní walbro i já jsem řešil jeho nastavení. Údaje o kolik otaček ktery šroub povolit jsou jen orientační, vždy musíme provést dolaďení. Kdysi jsem si vysumíroval tento postup, snad je pochopitelny 

Seřízení karburátoru Walbro 32

1. Dotáhnout oba šrouby Lo i Hi na doraz (nepřetahovat ať se nevymačkají sedla). Volnoběžný šroub povolit tak, aby se špičkou nedotýkal páčky klapky plynu.
2. Otevřít Lo šroub o 1/4. Otevřít Hi šroub o 1 celou otáčku (základní nastavení).
3. Nastartovat motor a lehce držet plyn až se motor zahřeje na provozní teplotu (cca 200 stupňů, 3 – 5 min).
4. Šroubem pro seřízení volnoběhu nastavíme volnoběžné otáčky na 2200 – 2300 ot/min (motor musí běžet hladce, nesmí chcípat, volnoběh raději s vyššíma otáčkami, než aby chcípal).
5. Nyní nastavíme přechody. Přidáme plyn a sledujeme co motor dělá. Existují dvě možnosti:

a) Motor váhá zrychlit. Toto je známka chudé směsi. Hrozí riziko přehřívání a zadření motoru. Motor nesmí váhat s akcelerací. Otevřeme Lo šroub o 1/8 a provedeme novou kontrolu přechodů.

b) Motor zrychluje hladce, ale příliš se třepe. To je známka bohaté směsi. Motor má malý výkon a tvoří se příliš karbonových usazenin, které pak mohou poškodit píst a vložku válce. Zavřeme Lo šroub o 1/8 a provedeme novou kontrolu.

Lo šroub musí být nastaven tak, aby motor po přidání plynu hladce a svižně zrychloval a příliš se netřepal. Nesmí se příliš zavřít, aby nedocházelo k přehřívání motoru.

6. Nyní nastavíme Hi šroub. Krosnu zajistíme, pokud nemá velký max výkon, dáme si jí na záda. Otevřeme naplno plyn a otáčíme Hi šroubem vpravo či vlevo až najdeme max otáčky (ze základního nastavení zpravidla utahujeme). Z této polohy budeme Hi šroub pomalu uzavírat až dojde k výraznému poklesu otáček. Ihned otevřít Hi šroub k max otáčkám! Jinak by rychle došlo k přehřátí motoru a jeho poškození! Poloha Hi šroubu, která předcházela onomu poklesu otáček jsou právě ty max otáčky. Z max otáček otevřeme Hi šroub o 1/8. Nikdy nenastavujeme Hi šroub na max otáčky! Z bezpečnostních důvodů jej vždy lehce otevřít (lehce obohatit směs), tak aby došlo k poklesu max otáček o 80 – 100 (asi 1/8 otočky šroubu).

Hi šroub musí být nastaven 80 – 100 ot/min pod max otáčkami.

7. Zkontrolujeme volnoběžné otáčky a přechody.

Pozn.
Správně nastavit lze jen čistý karburátor s čistým vzduchovým filtrem a dobrýma membránama. Zapalování bývá elektronické bezúdržbové, ale pozor na svíčku. Také pozor na těsnění (karburátor, výfuk, hlava, skříň….).

Nutná je také správná směs benzínu a oleje.
Walbro 32 má obecně problémy s tvorbou směsi ve středních otáčkách. Směs bývá bohatší, motor více třepe. Nicméně citlivým nastavením se to da minimalizovat. Kdyby byl člověk pedant, musel by si k seřizovacím šroubům vyrobit nějake táhla a seřizovat to za letu podle momentální potřeby (to jsem fakt videl, nekde na netu). Změna atmosférického tlaku, mění i směs připravovanou karburátorem. Ale lépe létat s mírně nedoladěným karburátorem, než sedět na zemi a lámat si hlavu, jak dosáhnout dokonalosti.......

 autor článku:  Radim
 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.