Domů Moravský KAMEŇ 2010

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Kameň 2010
Jaké to je letět padákem, který má klouzák blízko 10 Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 

Jaké to je letět padákem, který má klouzák blízko 10 

No začalo to vlastně asi před měsícem ve Vyškově, kde se mi při startu zamotala šňůrka od speedu do gps a já místo startu jsem obnažil oplet na áčkách. Letět by se s tím dalo, ale riskovat jsem nechtěl. Naštěstí tam lítal Jarek Sura a tak jsem ho poprosil o nějaký padák. Už delší dobu říkal, že si můžu někdy zkusit jeho Venuse, a tak jsem si o něho řekl. Letěl jsem na něm asi 40 min. a po přistání se mi nezdála spotřeba (kolem 1,5 l). Jarek mně ale překvapit tím, že mi řekl, že si ho můžu na chvilku půjčit a lítat dokud si nespravím svůj padák. Asi po měsíci občasného poletování a střídaní Venuse s mou Vegou 2 jsem zjistil, že mi spotřeba s Venusem padá z 2,9 na hodinu s Vegou na 2,5 za hodinu. Řekl jsem si, musím něco zaletět do kameňa. 19. 8.2010 večer jsem se podíval na počasí a vítr se měl od rána hezky točit přesně ve směru letu a teoreticky mi pořád foukat do zad. V 4.45 ráno budíček. Něco po šesté start z Bošovic směr Pálava.

Vladimír Tirpák

Celý článek...
 
Přelet republiky - KAMEŇ 2010 Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 12
NejhoršíNejlepší 

Přelet republiky

Už nějakou dobu se piloti v naší republice snaží uskutečnit přelet české republiky. Nedávná návštěva Benjamina Jordana z Kanady rozdmýchala i tuto aktivitu. Dokonce se o to i někteří lidi pokusili, ale neúspěšně.

I já jsem byl mezi nimi a na jaře, pln očekávání jsem jel odstartovat do Mikulova. S velkým očekáváním, že to dnes půjde, jsem dorazil na start. Svítilo sluníčko, svozové auto připraveno, vítr pěkně z jihu. Jen jeho sílu jsem lehce neodhadl. Dojel jsem tam, vystoupil z auta a vítr mi přibouchl malíček do dveří. Hm, uhodli jste, foukalo fakt hodně. Dal jsem si tedy v Mikulově kafe a jel zpátky domů. Byl jsem hodně rozčarován, neboť den před tím, jsem na internetu zalarmoval spousty kamarádů a někteří byli i ochotni čekat na mne v cíli mojí cesty.

Tomáš Berka

Celý článek...
 
Šediváci do KAMEŇA Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 5
NejhoršíNejlepší 

V úterý večer jsme se rozhodli s otcem že půjdem další den ráno lítat a abychom potěšili Romana tak jsme si řekli že bychom mohli udělat výlet a zaletět něco do Kameňa. Příjezd na letiště a samotná příprava strojů a padáků proběhla bez problémů. Dohodli jsme se, že se poletíme podívat na Protivanovské větrné elektrárny, prostě na ,,vrtule‘‘ tam vzáádu. Potom směrem na zámek v Náměšti na Hané. Let proběhl klidně a pokojně, až na to, že otcova GPS měla asi menší defekt a ukazovala o pět km jinam než měla, takže jsme zámek nemohly najít a chvíli jsme se zdržely hledáním této překrásné památky. Zámek jsme po chvíli našli a tím pádem před náma ležela další část našeho výletu a to byl let zpátky na Stichovické letiště, přes kopec jménem Kosíř. Let na letiště klidný a rychlý. Po přistání kontrola paliva u někoho překvapivá u někoho předpokládaná.

Kuba Šedivý

 

 

Celý článek...
 
Nad mlhou, která se dala krájet, ale ne podletět - Let 310710 Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 7
NejhoršíNejlepší 

Nad mlhou, která se dala krájet, ale ne podletět  - Let 310710
Úspěšné zdolání mého letošního prvního letu do Kameňa podnítilo touhu zkusit doletět zase o kousek dál. Návrhů trasy bylo několik, vyhrál trojúhelník v Posázaví. Plán celkem jednoduchý – LK Říčany – Sázava nebo Český Šternberk – Český Brod a zpátky. Buď 66km nebo 77km, podle trasy. Stačilo počkat na SV vítr kolem 1-2 m/s a šel bych na to.První pokus koncem června (budíček v 04:15, start kolem půl šesté) skončil už nad letištěm – podle předpovědi měl být vítr do 2m/s, ale po vystoupání nad kopec, za kterým je letiště schované, jsem stál v šestimetrovém větru skoro na místě. Tak zpátky a někdy jindy. Odpoledne jsme polétali s Mlčochem v okolí Doubravčic a Českého Brodu a tím pádem jsem poznal i kus trasy letu.

Letu zdar, Jirka Paleta alias Jipák

Celý článek...
 
Hlásím let do Kameňa: trojúhelník v tandemu Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 10
NejhoršíNejlepší 

Trojúhelník v tandemu

Běžných letů do kameňa a to jak po přímé trati či s návratem již bylo dost. Vím, že tento let zajisté neohrozí vedoucí pozice a rozhodně jim také nechce konkurovat, ale spíše vnést trochu netradičnosti. Startovali jsme po ránu z letiště Stichovice, 1.otočný bod byl v plánu letiště Pěnčín, 2.otočný bod Olšany u Prostějova a následný návrat do Stichovic. Spotřeba byla hodná tandemu a jsem zvědav zda JURY ohodnotí tento let vzhledem ke dvoum pasažérům na palubě i dvojitým bodovým hodnocením Laughing

Celý článek...
 
Hlásím let do Kameňa Berka Tomáš Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 17
NejhoršíNejlepší 

Dlouho jsem přemýšlel, jak něco, opravdu hodnotného, zalítnout do Moravského Kameňa. No a neboť Michael předvedl výkon, který se jen těžko překonává, tak jsem si naplánoval pravej opak.
A když Ostraváci dělají dloouuhé lety, tak mi z Tišnova dáme kratke.
Dlouze jsem studoval mapu. Ptal se místních pamětníků (ti se na mne dívali velmi podezřele), byl jsem na úřadech, probrouzdal internet až jsem našel trasu, na kterou jsem si mohl troufnout. Nejprve jsem si to párkrát prošel pěšky, pak opakovaně projel na kole. Pak mi došlo, že spotřeba musí být větší jak nula a tak jsem si vzal letecké vybavení a vyjel na letiště Smradlavka. Takže let do Kameňa proběhl ve zkratce asi takhle. 
Já vzal stroj i glaid a jel v start. Tam dal stroj v kup a mě kvap vzal ve vzduch. Jak pták se já vznes a byl výš a výš. Ja let měl fajn, jen hmyz mě bral. Tak já výš chci být a tak toč a mrak už zřím. A už je tu ob1 a  já byl hrd a tak hrr vzduch dál. V to zřím les i luk a ob2 tu byl hned. Pak zas toč i výš se vznes a kvap já dal a cíl byl blíž. Tam kde start já opět sed a byl to let do Moravského Kameňa.
Váš Berx.Laughing
Celý článek...
 
Trojúhelník nad Vysočinou Pilot: Jří Paleta Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 7
NejhoršíNejlepší 

Trojúhelník nad Vysočinou

Když jsem jednou studoval stránky http://www.dalnice.com, našel jsem tam fotku zatopeného mostu u Borovska. Chtěl jsem ho vidět na vlastní oči a ze vzduchu, protože je to unikát. Předloni v srpnu jsem si naplánoval první pokus, ale ten v noci zhatila prasklá hadička od záchodu a šest kubíků vody v baráku. Lítal jsem celý den, ale jen s hadrem v ruce. Myšlenka na most vyplavala znova začátkem května, inspirována mimo jiné Mlčochovým letem z Doubravčic do Tišnova (142 km).

Jako den D vyšla sobota 8.5., která měla přinést po dlouhé době bezvětří. Pršet mělo začít až v deset a tak jsem si naplánoval let od šesti do osmi, abych to za sucha stihnul zpátky. Vstávání v pět ráno má svoje kouzlo, ale i bez snídaně se dá přežít. Trošku mě překvapila teplota, byly tak 3 stupně, ale aspoň mi pára od pusy pomohla určit směr větru, který ani nenadzvednul větrný pytel. Taky co čekat jiného v šest hodin ráno. Startuji na louce u Háku v Senožatech (okres PE), rozkoukávám se (kupodivu nezapomínám fotit místo startu jako posledně) a letím k dvojitému mostu na 75. km dálnice D1. Pak pokračuji nad okolními vesnicemi na sever až k přehradní nádrži Švihov (říká se jí podle řeky Želivka a vodu z ní pije půlka Prahy a jižní okolí), a za chvíli jsem u zatopeného most u Borovska. Vypadá jako zapomenutá letadlová loď – přistání by asi šlo, ale start směrem nad vodu a proti kopci by nebyl nic moc. Jestli si někdy koupím Agamu, tak snad bych o tom mohl zauvažovat.Laughing V lese kousek dál ve směru původní naplánované dálnice je ještě jeden malý most a pak už je to kousek ke hrázi Švihova. Sypaná hráz působí impozantním dojmem i ze vzduchu , hned vedle ní je úpravna vody.

Celý článek...
 
24.4.10 Přece to těm Pražákům nenecháme!!! Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 11
NejhoršíNejlepší 

Po přečtení letu Radka (mlcocha) a trapné Romanovy věty:

,, Kromě toho se asi na dost dlouho usadil na čele tabulky. jen malá nápověda, traťová rychlost 50km/h.“

Jsem dospěl k závěru, že s tím zkusím zahýbat. Sledoval jsem počasí každý den.Je jaro a tak se předpovědi mění z hodiny na hodinu.V pátek, ale bylo vymalováno.V sobotu to zkusím.U Radka jsem se inspiroval vstávání ve 4hodiny(díky Radku). Normálně na kameň vstávám těsně pře pátou). Oželel jsem páteční lítání a oživil zimní přípravu. Zkonzultoval s kamarádem Michalem. (je pečlivější jako já) Nerad bych někomu vlétl do zakázaného prostoru. Poláci totiž nemají tak dobře propracované mapy a notam se nám zdál pochybný.

Rozhodnuto zkusíme cvičně 184km.Večer chystám věci do auta a jdu rychle spát.

Ráno krásně tma a tak vyrážím směr letiště (v mém případě traktorová točna) Docela teplo bylo, nefoukalo skoro nic. Poskládal jsem stroj nachystal padák zašel na malou. A jdeme na to.Samozřejmě , že když chci startovat 5:50 tak nefouká a tak jsem odstartoval kolem 6:30 na podruhéJ

Celý článek...
 
17.4.2010 Radek Vondra Dobytí Smradlavky Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 11
NejhoršíNejlepší 

Dobytí Smradlavky

Ty myšlenka mě samozřejmě napadla už dávno, letět po větru z Prahy do Brna. To napadne každýho. Berx se o něco podobného už pokusil, ale v opačném směru. Spíš je zajímavé, jak dlouho trvala cesta od prvotní myšlenky k jejímu uskutečnění. Samozřejmě by se dalo odstartovat někde u dálnice, letět podél ní a mít doprovodné auto. To mi ale připadalo nadmíru zbabělé. Já jsem měl v plánu dobývat Moravu hrdinně, bez jakékoli pozemní podpory co nejvíc si užít ten prvek dobrodružství letu do neznáma.

 

Znovu jsem myšlenku oprášil před 14 dny, kdy jsem zapomněl v Býkovicích spacák. Jožka Káčer ho předal Márovi Schulzovi a já Márovi zavolal, že si pro něj někdy přijedu. Nebo přiletím. Nejdřív jen tak ze srandy, ale když jsem se podíval na mapu, tak to zase tak nereálný nebylo. A když jsem se podíval na Medarda, co předpovídá na sobotu 17.4., tak bylo rozhodnuto.

Nechtěl jsem ponechat nic náhodě, udělal jsem si i přípravu, vytisknul mapičku, poladil přídavnou nádržku, nabil baterky, zadal do GPS souřadnice Smradlavky a když jsem se tak koukal na mapu, přidal jsem jsem ještě jeden otočný bod hráz Želivky, abych letěl nad údolní nádrží nadélku. Dokonce jsem si připravil i pití na cestu, hajzlpapír do kapsy, no prostě myslel jsem na všechno.

A pak jsem udělal to nejtěžší, nastavil budík na 4 ráno a nedal si večerní láhev vína.

Celý článek...
 
« ZačátekPředchozí123DalšíKonec »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.