MORAVSKÝ KAMEŇ TROJŮHELNÍK Jan Hloušek Tisk
Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 
Jako začátečník jsem neměl soutěžní ambice, ale jakmile jsem se doslech o kameňu tak jsem si řikal že tuhle soutěž bych zkusit mohl. Celou sezonu - teda od tý doby co jsem dostal piloťák (takže od května doteď) jsem si poletoval kolem rodné hroudy a občas něco vyfotil...no a pomale zapomínal na svůj úmysl zůčastnit se Kameňa. No začátkem září se mi ozvala Pavla že ona už v Kameňu je a jak to vypadá se mnou, že jsem přece řikal že se taky zúčastním....tak jsem pomale začl uvažovat nad trasou.
 No řek jsem si že FAI trojúhelník je už ve skoro každý soutěži, ale že Kameň si zasluhuje něco jinýho...co třeba 2 nebo 3 FAI trojúhelníky během jednoho letu??? Moc často jsem nikde nečetl o tom že by někdo letěl 2 nebo 3 FAI trojúhelníky za let -- tak jsem si řekl že to zkusím. Jako startovačku používám bejvalou plochu pro práškaře, z ní jsem si určil trasu směr Jasenice, pak Jindřichov a Z5, zakroužit nad letištěm a přes Hluboké a Kralice nad Oslavou Z5. Jako poslední trojúhelník byla trasa přes Vícenice a Naloučany Z5 na start. Celkem 30km, prostě pohoda. Výhodou bylo že pokud bych se zdržel na startu tak jsem mohl zaletět alesponě jednu FAIu...No týden přel letem jsem onemocněl a bral jsem antibiotika, ty mi trochu rozhodily trávicí soustavu, takže se vyskytla další výhoda --- v případě že by se střeva hlásily ke slovu bych se moh dostat k autu (a tedy i toaletnímu papíru) bez poskvrněného spodnho prádla (sice v den letu jsem už byl OK, ale sichr je sichr...)

V neděli 28.9. to vypadalo letově a tak jsem byl v 17:30 na startu. Dolil jsem něco přes 9l benzínu (viz fotky), nachystal jsem si éro a zhruba v 18:00 jsem odstartoval. Start napoprvý (Compact startuje skvěle), udělal jsem fotku startu a valil přes Pucov na Jasenici. Sice to bylo proti větru, ale protože jsem stoupal pomale (nehnal jsem to hned na plnej plyn), takže jsem se nad Jasenicí octl celkem brzo. Tady jsem měl kolem 400m nad zemí, vlítnul jsem eště trochu za vesnici a otočil to směr Jindřichov. S větrem v zádech jsem dělal nějakých 45km/h (za bezvětří letím tak 35km/h) a zachilu jsem byl na Jindřichovem. Udělal jsem fotku (až po přistání jsem zjistil že se mi nad Jasenicí povedlo vypnout si stabilizátor obrazu....teda rád bych věděl jak....tak prosím omluvte rozmazaný fotky...) a mazal jsem nad start. Povedlo se mi vychytat dobrý směr letu tak jsem nad přistávačku letěl rychlostí kolem 35km/h (podle GPS). První trojúhelník jsem zvládl za 17 minut.Cestou jsem trochu klesl (tak na 200-250m nad zem), zakroužil jsem nad letištěm, spáchal fotky a zamířil přes Jinošov na Hluboké. Compact na plný plyn stoupe jak raketa (OK, jak chromá raketa --- 1,4 -1,5m/s), takže nad Jinošovem jsem měl 300-350m nad zemí, stočil jsem to nad Hluboké, vítr jsem měl takřka v zádech takže to byla rychlovka. Nad Hlubokým rychle fotku (chcel jsem stihnout ještě třetí trojúhelník...), pravou zatáčku a směr Kralice nad Oslavou. Tady jsem musel letět trochu oklikou abych se vyhnul přečerpávací stanici na plyn, ale nad Kralicema jsem byl celkem rychle - šak je to kousek.....Fotka a točit (zhruba nad památníkem bible kralické - berte to jako že jsem tím oslavil státní svátek) a proti větru jsem se plazil nad startovačku (zhruba 20-24km/h). Už se stmívalo a tak jsem kousek za Otradicema vypnul motor (měl jsem tak 450m nad zemí) a nad přistávačku jsem doklouzal. Během dokluzu jsem vyfotil přistávačku no a přistával jsem takřka přímo z kurzu, napsal bych že přistání bylo na baletku, ale žádná tam zrovna neležela. Každopádně tlamu jsem nehodil.
Po přistání jsem kouk na nádrž - zbylo tam něco pod 7l benzínu (viz fotky).

Nechám na porotě jaký koeficient mi určí, osobně bych uvažoval o 2.5 za trojúhelník (máte tam 2 tak snad vám to bude stačit). (2x2.5 za to že jsou 2 bych považoval za nebetyčnou drzost aj já :-) )

Mimochodem...dneska jsem byl tak lehce polítat a startoval jsem v době kdy jsem včera přistával...tak jsem to asi včera moh zkusit i s tím třetím trojúhelníkem...no příště :-)

Hodně pohodovýho lítání Honza

Pilot: Honza Hloušek
Padák: Axis Compact M (takovej hezkej bílej)
Krosna: Dakr (motor Solo 210)
Datum letu: 28.9.2008
Start: 18:00
Přistání: 18:40
Doba letu: 40 minut
Start: bývalá plocha pro práškaře mezi Jedovem a Jinošovem (GPS podle mapy.cz Loc: 49°13'36.363"N, 16°10'38.566"E )
OB1 - Jasenice
OB2 - Jindřichov
OB3 - bývalá plocha pro práškaře mezi Jedovem a Jinošovem (GPS podle mapy.cz Loc: 49°13'36.363"N, 16°10'38.566"E )
OB4 - Hluboké
OB5 - Kralice nad Oslavou
Cíl - bývalá plocha pro práškaře mezi Jedovem a Jinošovem (GPS podle mapy.cz Loc: 49°13'36.363"N, 16°10'38.566"E )
Start - OB1 - 3.835km
OB1 - OB2 - 2.504km
OB2 - OB3 - 4.45km (tady tuhle vzdálenost nevím přesně..spad mi prohlížeč, ale celková je správně 20.6km)
OB3 - OB4 - 3.36km
OB4 - OB5 - 3.15km
OB5 - cíl - 3.325
Celkem 20.6km
Spotřeba: 2.5l
POZNÁMKA:
jsem si vědom že pokud chci součinitel 2,5 pro FAI trojúhelník: dle pravidel FAI nesmí mít tzv. FAI trojúhelník žádné z ramen trojúhelníku délku menší: než 28% ( u tratě do 300km) než 30% (u tratě nad 300km)

(Plochý trojůhelník Kralice, Jasenice, Jindřichov)