Tak jsem teda taky letěl do toho Kameňa. KAMIL Tisk
Hodnocení uživatelů: / 20
NejhoršíNejlepší 

Tak jsem teda taky letěl do toho Kameňa.

Na začátku roku jsem si naivně plánoval spoustu letových hodin s představou podstatně nižšího pracovního vytížení než loni. „No čo sa dá robiť, keď mame hentu krízu“. Bohužel opak byl pravdou a já se do vzduchu dostával jen sporadicky.

O to víc mě začalo trápit (no po pravdě spíše srát) každodenní upozorňování u Proksíka na diskuzi kolik dní vlastně zbývá do konce Kameňa. Musím do toho taky skočit. 

Včera v práci (samozdřejmě o zasloužené přestávce – to kdyby to náhodou četli nadřízení) jsem se jal plánovat večerní let. Na obrazovce vznikaly velmi odvážné FAI trojúhelníky zhruba od 100 až do 500 km, to aby mě, amatéra, taky někdy padáčkářská veřejnost taky ocenila.

Po opadnutí euforie a zvážení vlastních možností a zkušeností jsem si naplánoval jen asi 60 km trojúhelník s několika možnostmi prodloužení nebo zkrácení trasy během letu. Jelikož se mi něco pokazilo na GPSce (nešla za žádnou cenu zapnout, a až zdatný elektronik Berka diagnostikoval závadu ve napájení – byla prázdná baterka), tak jsem si mapu s nakreslenými variantami trasy vytiskl a zalaminoval. Teoretická příprava byla dokonalá…

Kamil

Na Smradlavku jsem dojel zhruba ve 4 hodiny, pozdravil se s Tomášem a začal skládat Rodeo. Na soutěžní let jsem po dlouhé úvaze zvolil dřevěnou vrtuli – je celkově těžší, trochu více tlumí vibrace, a na naplánovaný dálkový let je vhodnější. Nehledě k tomu, že laminátovou jsem minule rozflákal. Natankoval jsem a vyfotil nádrž. 

Tomáš s Pepem startovali předemnou a jejich letový plán ( alespoň směrově, o výšce se nebudem bavit) souhlasil s mým prvním ramenem. Alespoň nepoletím sám.

Odstartoval jsem na podruhé, jak se pomalu stává mým zvykem, ono se není co divit při mém ročním náletu. A hned jsem to otočil do naplánovaného kurzu. Smradlavku vyfotím při návratu. Asi 5 minut po startu mi začala být zima a nízké sluníčko řezalo do očí. Ovšem na tohle všechno jsem byl připraven. Nasadil jsem rukavice a brýle. Po nasazení brýlí se trochu zlepšila viditelnost a já v dálce přesně v mém kurzu uviděl jasně jeden padák a vedle něho menší skvrnu, kterou jsem se značnou dávkou fantazie identifikoval jako další padák. Letěli předemnou až k OB 1. LKBORO – dnes uzavřené letiště Borovník. U Borovníka jsem sundal brýle a vyfotil otočňák, a hurá na Ostrovačice. Na druhém rameni jsem trochu bloudil, a tak nezbylo vytáhnou zalaminovanou mapu a začít se srovnávací navigací. Nějak jsem se s tím porval a nad Javůrkem už jsem byl v pohodě. Jen jedna poznámka – i podctivě několikrát zalaminovaná mapa je bez mapníku úpně na prd, pořád se to třepe a mačká, takže to chce velkou trpělivost, než se dá něco vyčíst – být závodníkem tak to vím.

Po vyfocení OB 2. - Dálniční nájezd Ostrovačice to otáčím na poslední rameno směr Smradlavka, kontroluji benzín a znovu nasazuji brýle. Situace se opakuje, jakmile nasadím brejle, hned je vidět trošku líp a jmenované dva padáky téměř ve stejné vzdálenosti jako na prvním ramenu předemnou. Spestřil jsem si let nadáváním a držkováním, neb mi došlo, že Tomáš s Pepou obšlahli můj letový plán a letí stejný trojúhelník jako já, a určitě budou mít menší spotřebu a budou rychlejší a vůbec budu za blbce. Odtrimoval jsem na maximum, kopl do speedu a zatopil motoru, já jim dám, musím je dohnat.

Nedohnal jsem je, před Smradlavkou opět sundávám brýle, fotím místo startu a přistání a přistávám. Tomáš a Pepa nikde – asi si to ještě prodloužili a budou lepší než já. Co nadělám.

Nafotil jsem nádrž a začal balit. Ti dva přistáli asi po 5 minutách a na mé dotazy kde všude byli se vymlouvali, že jen tak polítali kolem Pernšejna a tak. Dělal jsem, že jim věřím. Koneckonců proletěl jsem se krásně.

 

Celý let měl dohru dnes ráno, jak jsem jel do práce. Před Slatinou vykouklo trošku sluníčko, já nasadil brýle a…..

…. a v dálce přesně v mém kurzu jsem uviděl jasně jeden padák a vedle něho menší skvrnu, kterou jsem se značnou dávkou fantazie identifikoval jako další padák. Vyčistil jsem si brýle a bylo po padáčcích.

 

Kamil

 

1) Pilot Kamil Ondroušek
2) Kluzák Trend 3-28, Nirvana Rodeo 125
3) 12.10.2010 doba letu 75 min.
4) Startovní bod letiště Smradlavka
5) otočný bod č.1 LKBORO letiště Borovník
6) otočný bod č.2 dálniční nájezd Ostrovačice
7) Cílový bod letiště Smradlavka
8) Naměřená přímá vzdálenost mezi body 17,089; 20,244; 17,325; celkem: 54,659km.
9) Spotřeba pohonných hmot se zaokrouhlením na půl litru je 5 litru.

 

Kamen2010 m...
Kamen2010 mapa Kamen2010 mapa
Nádrž před ...
Nádrž před letem Nádrž před letem
Nádrž po le...
Nádrž po letu Nádrž po letu
OB1
OB1 OB1
OB2
OB2 OB2
Start a cíl
Start a cíl Start a cíl