Jen se tak trochu prolítnout do Kameňa Tisk
Hodnocení uživatelů: / 15
NejhoršíNejlepší 

Chabeřický letiště je pěkně zarostlý a musím říct, že pro start s přídavnou nádrží a za bezvětří nevhodný. Našel jsem kus letiště, kde tráva nesahala až po stehna, připevnil nádržku a natankoval. Do hlavní nádrže 10 litrů a do přídavný 5. Modlil jsem se, aby to neprotékalo jako minule, ale naštěstí neprosákla ani kapka. Trochu se to protáhlo, než jsem všechno pochystal - mapičky, občerstvení, muziku na cestu, vyfotit nádrž, a tak jsem byl trochu nervózní. Bylo 16:24. Naštěstí se mi povedl start hned napoprvé, makal jsem tou vzrostlou travou a do vzduchu to šlo dost pomalu. Ale byl jsem tam, vytáhl mapičky, dýchalo to trochu od severu, tak jsem vybral jeden z těch dvou trojúhelníků. Namířil jsem si to asi 10 km na jih na první otočňák. Než jsem si všechno pozapínal, naladil, přitáhnul karburátor, tak jsem byl na něm. Fotka, otočka a hurá na Prahu. Další otočňák byl Jesenice u Prahy, 50 km daleko. Ještě pracovala termika, ale tak hezky, žádný plácání skytexu. Jednou jsem nalítnul i 5m/s stoupák, a tak mi to nedalo a vytočil jsem zadarmo asi 400m. U Divišova byla nějaká atrakce, tak jsem tam nalítnul a byla to plochá dráha. Akorát končila rozjížďka, tak jsem jim zakroužil nad stadionem a lidi zamávali. Dál to na Prahu moc neodsejpalo a hlavně jsem se děsil toho, že poletím ještě do Poděbrad. Pouštěl jsem si do sluchátek Richarda Müllera a dal si svačinu. Dával jsem si pozor, aby mi salám neprolítnul vrtulí, pivko nebylo, jenom limča, ale taky dobrý, a když jsem dobaštil, tak jsem viděl Prahu. Zavolal jsem Jirkovi Paletovi, který bydlí těsně vedle Jesenice a chvíli jsme klábosili. Když jsem mu sdělil, že mám před sebou ještě Poděbrady, tak mě nabádal, abych se po přistání určitě ozval, nějak nevěřil, že to dolítnu. Otočka nad Jesenicí a po trase nového obchvatu na Říčany. Nafotil jsem i monstrózní napojení obchvatu na D1 u Průhonic, přeletěl Říčany a mířil ke své téměr rodné vesnici - Doubravčicím. Zamával jsem kamarádům ze vsi, ubral plyn a začal sklouzávat z kopcovitého Středočeského plutonu do placaté křídové pánve. Slunce jsem měl v zádech a krajina se rozsvítila sytými oranžovými barvami. Minul jsem Český Brod a začal vyhlížet Poděbrady. Něco většího jsem viděl ve směru letu, identifikoval Poděbrady, tak jsem se na to fixoval a říkal si, že to bude dobrý. Když jsem se k tomu přiblížil víc, tak jsem zjistil, že jsou to Pečky a Poděbrady jsou až to daleko za lesy vzadu. V tu chvíli jsem začal pochybovat, že to doletím, tlačilo mě palivo i čas. Dal jsem si limit, že jakmile bude v nádrži zbývat pouze 4 litry, okamžitě točím na Chabeřice. Nakonec jsem na ten otočňák - most D11 přes Labe - doletěl a měl jsem tam jen malinko nad ty 4 litry. Otočka 120 stupňů doprava a čekal jsem severní vítr do zad. Ten tam sice byl, ale o dost slabší, než jsem čekal. Najednou vlevo ode mne začalo neco lítat, chvíli jsem nechápal, ale byli to parašutisti. Slunce se sklonilo k obzoru a mě bylo jasný, že to do západu nestihnu. Zhodnotil jsem stav paliva a začal se víc bát tmy než toho, že mi dojde. Tak jsem odtrimoval a trochu zrychlil. Lehounce se do mě začala dávat zima, oči jsem upíral na GPS, jak pomaloučku ubývají kilometry. Pak ve vesnicích rozsvítili. Teď už jsem věděl, že to dám, že u letiště nejsou žádný dráty a že nejbezpečnější bude těch pár kiláků doletět. Držel jsem si výšku pro případ, že by mi ten benzín přece jenom došel, zkontrolovat to kvůli tmě nešlo. Nad letištěm jsem vypnul motor a doklouzal doprostřed. Už padla rosa, mokrý to bylo jak houba, výšku jsem už moc neodhadoval, tak jsem to rozhulil, metr nad zemí zatáhnul řidičky a doklouzal nohama po trávě snad 15 metrů. Byl jsem tuhej, byl jsem rád, že stojím na zemi a nechtělo se mi hejbat. Padák jsem nechal, ať si spadne kam chce. Bylo 19:57, ve vzduchu jsem byl 3:33 hodiny. V nádrži zbyl 1 litr.

P.S. Michal Nadažy mě hecoval, ať zabojuju, tak jsem rád, že jsem to ulít. Považuju ale těchto 150 km FAI jako určitý osobní limit a větší trojúhelníky už nechystám, poslední třetina mě už moc nebavila. Začínám obdivovat Bena Jordana.

 

1) Pilot - Radek Vondra

2) Nirvana Rodeo 115, Mac Envy 27
3) 11.9.2010, start 16:24, cíl 19:57, doba letu 3:33
4) Start a cíl: Chabeřice

5) OB 1 Mnichovice

6) OB 2 Jesenice u Prahy

7) OB 3 Poděbrady dálniční most D11 přes Labe

8) Naměřená přímá vzdálenost mezi body 150,277 km

9) 14 litrů

10) průměrná rychlost 44 km/h

R.V. alias Mlčoch

01 - Trackl...
01 - Tracklog 01 - Tracklog
02 - Letová...
02 - Letová příprava 02 - Letová příprava
03 - Nachys...
03 - Nachystáno na start 03 - Nachystáno na start
04 - Nádrž ...
04 - Nádrž zboku 04 - Nádrž zboku
05 - OB 1 M...
05 - OB 1 Mnichovice 05 - OB 1 Mnichovice
06 - OB 1 M...
06 - OB 1 Mnichovice 06 - OB 1 Mnichovice
07 - Ksicht
07 - Ksicht 07 - Ksicht
08 - Atrakc...
08 - Atrakce u Divišova 08 - Atrakce u Divišova
09 - Plochá...
09 - Plochá dráha 09 - Plochá dráha
10 - Let na...
10 - Let na Prahu 10 - Let na Prahu
11 - Pivova...
11 - Pivovar Velké Popovice 11 - Pivovar Velké Popovice
12 - OB 2 J...
12 - OB 2 Jesenice u Prahy 12 - OB 2 Jesenice u Prahy
13 - Nový o...
13 - Nový obchvat bude otevřen 20. září 13 - Nový obchvat bude otevřen 20. září
14 - Napoje...
14 - Napojení obchvatu na D1 14 - Napojení obchvatu na D1
15 - Lesní ...
15 - Lesní fotbal u Říčan 15 - Lesní fotbal u Říčan
16 - Letišt...
16 - Letiště Osičiny Honzy Béma, v pozadí mé skororodné Doubravčice 16 - Letiště Osičiny Honzy Béma, v pozadí mé skororodné Doubravčice
17 - Doubra...
17 - Doubravčice 17 - Doubravčice
18 - Končí ...
18 - Končí lesy, začíná Polabská nížina 18 - Končí lesy, začíná Polabská nížina
19 - Letišt...
19 - Letiště Vrátkov Jirky Adamce 19 - Letiště Vrátkov Jirky Adamce
20 - Vysíla...
20 - Vysílač Liblice 20 - Vysílač Liblice
21 - Nechut...
21 - Nechutné Pečky 21 - Nechutné Pečky
22 - OB 3 M...
22 - OB 3 Most u Poděbrad 22 - OB 3 Most u Poděbrad
23 - Západ ...
23 - Západ slunce 23 - Západ slunce
24 - Počítá...
24 - Počítání kilometrů na GPS 24 - Počítání kilometrů na GPS
25 - Konečn...
25 - Konečně se na GPS objevilo LKCHAB 25 - Konečně se na GPS objevilo LKCHAB
26 - Konečn...
26 - Konečné údaje 26 - Konečné údaje
27 - Zbyl 1...
27 - Zbyl 1 litr 27 - Zbyl 1 litr