Hlásím let do Kameňa : Kamil |
Můj první letošní pokus o flug do Kameňa málem skončil dřív než začal. Protože z vlastní zkušenosti vím, že sedět dvě a vice hodin v sedačce a trpělive oblétávat 150km FAI trojůhelníky není nic pro mě. Proto jsem tentokráte věnoval velkou péči přípravě zvláště technické stránky letu. Motor jsem odvezl do spřátelené motodílny, kde se věnují ladění závodních skůtrů, ale hlavně mají testr a analyzer na dvoutaktní motory. Nakonec jsme stejně použili jen analyzer výfukových plynů na seřízení minimální použitelné bohatosti směsi. Doma jsem ještě na základě doporučení vyměnil svíčku a to byl zdroj mých následných problemů.
Kamil V něděli ráno jsen se probral kolem 5 hod, naházel věci do auta a vyrazil na startovačku. Pepa už tady ladil tříkolku, tak jsem rychle seskládal Rodeo, nachystal padák a po motorovce šup na poprvé za téměř bezvětří do vzduchu. Po nastoupání asi 5-7 m mi vysadil v plném záběru motor. Byl to můj první skutečný nouzák, tak jsem vůbec neřešil nějaké pokusy o nastartování a soustředil se na přistání z kopce, které dopadlo dobře. Z minulých letů už mám zkušenost s tím jak přistávat s plně otevřenými trimy, tak jsem to uběhl. Horší bylo šlapat nas…ej s krosnou na zádech do kopce zpět na startovačku. To co se jeví ze vzduchu jako skoro rovina, je ve skutečnosti pěkná makačka. V duchu jsem již dnešní pokus o let do Kameňa odpískal a přemýšlel co s tím sk…..ým strojem může být. Ale hned po prvotní prohlídce Rodea jsem zavrhl plány na vyvraždění a demolici zmíněné motodílny a nasadil, tentokrát už správně a pevně fajfku na svíčku. Rychlé nalezení a odstranění poruchy mi dodalo energie na ještě jeden pokus o soutěžní let. Druhý start se povedl a já se po obkroužení a nafocení místa startu vydal k OB 1 – Automotodromu Brno. Masarykův okruh leží na hranici CTR Tuřany a různé zdroje a mapy se na přesném určení hranice CTR úplně neshodují. Proto jsem to otočil těsně před okruhem a nepodlehl jsem pokušení si celý okruh zaletět. Druhým otočným bodem mělo být ULVBIT – Nové Sady, ale letiště je dlouhé a tak jsem OB2 posunul až na obec Bezděkov. Navigace na druhém rameni je celkem nejjednoduší co mohla být – prostě letím podél dálnice. Třetí rameno už bylo jen pohodovým výletem nad mě známou krajinou, se spoustou mostů, tunelů, krásných údolí v raním oparu atd. Malinko pohupovat začalo ranní sluníčko až asi dva kilometry před Smradlavkou a tak jsem šel na přistání z kurzu. Celý let jsem pojmul v rámci mých možností co nejvíce ekonomicky. Plný plyn jsem dal snad jen na startu a pak celou jsem cestu velmi pečlivě sledoval vario. Snažil jsem se o co nejmenší výkyvy výšky, když jsem potřeboval nastoupat na přelet lesního úseku, tak co nejplynuleji. No a také pomohla snaha o co nepřímější let mezi OB. To všechno, příprava a seřízení motoru, ekonomická disciplína ve vzduchu a v neposlední řadě můj nový třílajnový Orbit 3, mi dopomohlo k, na moje možnosti, fantastické spotřebě. Za míň jsem nikdy neletěl, a tak I když vím že Kaměň 2012 asi nevyhraju, pro mě je výtězstvím můj OSOBNÍ SPOTŘEBOVÝ REKORD. Kamil Kamil Ondroušek
|