Hlásím další let do Kameňa: Jiří Koudela Tisk
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

  Současné počasí nás chce asi ulítat a tak po posledním letu s Petrem z Velké Dobré jsem si to chtěl zopakovat. Večer jsem u počítače vybral otočné body tak, aby z toho byl co nejvíce rovnoroamenný trojůhelník. Opět jsme chtěli letět směrem na Ranou a tak jako první otočný bod vyšla kaplička u vesničky Sinutec. Druhý otočňák vyšel na výraznou křižovatku karlovarské silnice u Bukova. Myslím že toto místo bylo vyhlášeno i jako křižovatka smrti, než tam výrazně omezili rychlost. Večer jsem nastavil budíka na půl šestou a usnul. V půl sedmé mne probudil Petr telefonem, kde prý jsem. Budík holt stávkoval. Rychle jsem posbíral vše potřebné a vyrazil. Ještě mne na dálnici zdržela kolona u nějaké bouračky, ale v půl osmé jsem již vše připravoval na letišti ke startu.

Wink Jiří Koudela

Petr se zeptal, kolika tam leješ paliva? Mám tam jedenáct litrů. Říkám mu, že to odhaduji na let kolem dvou hodin, a dávám dvanáct plus přídavná flaška. Za chvíli jsme startovali. S Petrem se letí dobře, protože má stejně rychlý padák a tak jsem to mohl od začátku valit naplno. Odtrimovat, sešlápnout druhou hrazdu, až jdou kladky nadoraz a zaujmout aerodynamickou pozici:). Počasí nám přílo a po celou dobu letu bylo asi téměř bezvětří. Večer při přípravě jsem z počítače dokázal vytisknout i mapu, kteoru jsem si slepil. Bylo z toho měřítko 1:190000 a akorát mi to pasovalo na mapník. Dálkové cíle byly celkem dobře patrné a tak se k Rané letělo v pohodě. Po otočení 1.OB jsem musel chvíli přesnějí hlídat mapu, než jsem někde za Podbořany začal tušit na obzoru místo druhého otočňáku. Pár kilometrů před ním jsem ho již jasně poznával. I když jsem tu nikdy neletěl, zdála se krajina dobře čitelná. Nehlídali jsme samozřejmě dodržení přesné přímky, ale chtěli jsme letět co nejrychleji a tak by nás větší zálety zbytečně zdržovaly. Nejsme přeci žádní záletníci:). Hodiny ubíhaly a já jsem čekal, kdy nás začne „trápit“ termika, protože točit jsme rozhodně něměli v plánu. Za Rakovníkem jsem se chvíli drbal na hlavě, protože jsem musel přeletět rozsáhlý lesní porost. No ale když motor běží hodinu a půl bez problémů, tak to snad ještě pár minut vydrží. Takže hurá k cíli. U Nového Strašecí jsme potkali první bubliny a ještě chvíli jsme to drželi naplno. Pak už jsme museli vyklesávat na letiště a tak jsem trocu ubral, abych mohl lépe manipulovat s řídičkama. Petr přistál chvíli po mě a najednou začal radostně povykovat u svého motoru. Hledali jsme jeho zbytek paliva v nádrži a marně. Doletěl to přesně a už měl palivo jen v hadičkách. Mne zbylo 2,5 litru v hlavní nádrži a rezerva ve flašce. Příště plníme po špunty. 

Wink Jiří Koudela

20120814_07...
20120814_075301 20120814_075301
20120814_10...
20120814_101137 20120814_101137
20120814_10...
20120814_101154 20120814_101154
20120814_10...
20120814_101229 20120814_101229
GOPR0035-pr...
GOPR0035-priprava-pred-startem GOPR0035-priprava-pred-startem
GOPR0071
GOPR0071 GOPR0071
GOPR0076-st...
GOPR0076-start GOPR0076-start
GOPR0084-pr...
GOPR0084-prelet_nad_startem GOPR0084-prelet_nad_startem
GOPR0121-se...
GOPR0121-seridit-a-odtrimovat GOPR0121-seridit-a-odtrimovat
GOPR0125-se...
GOPR0125-seslapnout-nadoraz-a-drzet-se-mapy GOPR0125-seslapnout-nadoraz-a-drzet-se-mapy
GOPR0350-Pa...
GOPR0350-Panensky-Tynec GOPR0350-Panensky-Tynec
GOPR0402-ko...
GOPR0402-kolik-to-zere GOPR0402-kolik-to-zere
GOPR0536-OB...
GOPR0536-OB1-kaplicka GOPR0536-OB1-kaplicka
GOPR0539-OB...
GOPR0539-OB1-kaplicka GOPR0539-OB1-kaplicka
GOPR0543-Ob...
GOPR0543-Oblik-Rana-Mila-Pocerady GOPR0543-Oblik-Rana-Mila-Pocerady
GOPR0590-le...
GOPR0590-letiste-Rana GOPR0590-letiste-Rana
GOPR0654-Po...
GOPR0654-Postoloprty GOPR0654-Postoloprty
GOPR0761-Pe...
GOPR0761-Petr-po-levici GOPR0761-Petr-po-levici
GOPR0967-pr...
GOPR0967-priblizeni-k-OB2 GOPR0967-priblizeni-k-OB2
GOPR0982-OB...
GOPR0982-OB2-krizovatka-na-Karlovarsky GOPR0982-OB2-krizovatka-na-Karlovarsky
GOPR1097-sm...
GOPR1097-smer-vychod GOPR1097-smer-vychod
GOPR1220-ne...
GOPR1220-nekonecne-lesy-u-Rakovniku GOPR1220-nekonecne-lesy-u-Rakovniku
GOPR1245-st...
GOPR1245-stromy-kam-dohlednes GOPR1245-stromy-kam-dohlednes
GOPR1385-fo...
GOPR1385-fotovoltaika-u-Stochova GOPR1385-fotovoltaika-u-Stochova
GOPR1463-ko...
GOPR1463-konecne-letiste GOPR1463-konecne-letiste
GOPR1469-pr...
GOPR1469-prelet-nad-pristanim GOPR1469-prelet-nad-pristanim
GOPR1478-pr...
GOPR1478-pristani GOPR1478-pristani
GOPR1480-ko...
GOPR1480-koncime GOPR1480-koncime

pilot: Jiří Koudela
stroj: Nirvana Instinct CL 200
padák: Dudek Nukleon 25
FAI trojúhelník – plánovaný přelet z letiště Velká Dobrá u Kladna přes dva OB a zpět.

Let byl naplánován přes dva otočné body:
start – letiště Velká Dobrá, Kladno -  50° 7'7.45"S,   14° 4'38.30"V
OB1 – kaplička u obce Sinutec (už je opravená i se střechou) -   50°26'42.862"N, 13°47'29.373"E
OB2 – křižovatka silnic 27 a E48 u Bukova -   50°8'35.277"N, 13°29'26.579"E
cíl – letiště Velká Dobrá, Kladno -  50° 7'7.45"S,   14° 4'38.30"V

palivo na startu: 12 l + 1,5 l lahev
palivo po přistání: 2,5 l + 1,5 l lahev

den a čas startu: 14.8.2012   7:41:30
čas přistání: 9:38:50 (celkem 118 minut)
celková vzdálenost tratě přes otočné body: cca 123 km
hmotnost bez paliva: 27+6+90=123kg