Hlásím další let do Kameňa: Jiří Koudela |
Současné počasí nás chce asi ulítat a tak po posledním letu s Petrem z Velké Dobré jsem si to chtěl zopakovat. Večer jsem u počítače vybral otočné body tak, aby z toho byl co nejvíce rovnoroamenný trojůhelník. Opět jsme chtěli letět směrem na Ranou a tak jako první otočný bod vyšla kaplička u vesničky Sinutec. Druhý otočňák vyšel na výraznou křižovatku karlovarské silnice u Bukova. Myslím že toto místo bylo vyhlášeno i jako křižovatka smrti, než tam výrazně omezili rychlost. Večer jsem nastavil budíka na půl šestou a usnul. V půl sedmé mne probudil Petr telefonem, kde prý jsem. Budík holt stávkoval. Rychle jsem posbíral vše potřebné a vyrazil. Ještě mne na dálnici zdržela kolona u nějaké bouračky, ale v půl osmé jsem již vše připravoval na letišti ke startu.
Jiří Koudela Petr se zeptal, kolika tam leješ paliva? Mám tam jedenáct litrů. Říkám mu, že to odhaduji na let kolem dvou hodin, a dávám dvanáct plus přídavná flaška. Za chvíli jsme startovali. S Petrem se letí dobře, protože má stejně rychlý padák a tak jsem to mohl od začátku valit naplno. Odtrimovat, sešlápnout druhou hrazdu, až jdou kladky nadoraz a zaujmout aerodynamickou pozici:). Počasí nám přílo a po celou dobu letu bylo asi téměř bezvětří. Večer při přípravě jsem z počítače dokázal vytisknout i mapu, kteoru jsem si slepil. Bylo z toho měřítko 1:190000 a akorát mi to pasovalo na mapník. Dálkové cíle byly celkem dobře patrné a tak se k Rané letělo v pohodě. Po otočení 1.OB jsem musel chvíli přesnějí hlídat mapu, než jsem někde za Podbořany začal tušit na obzoru místo druhého otočňáku. Pár kilometrů před ním jsem ho již jasně poznával. I když jsem tu nikdy neletěl, zdála se krajina dobře čitelná. Nehlídali jsme samozřejmě dodržení přesné přímky, ale chtěli jsme letět co nejrychleji a tak by nás větší zálety zbytečně zdržovaly. Nejsme přeci žádní záletníci:). Hodiny ubíhaly a já jsem čekal, kdy nás začne „trápit“ termika, protože točit jsme rozhodně něměli v plánu. Za Rakovníkem jsem se chvíli drbal na hlavě, protože jsem musel přeletět rozsáhlý lesní porost. No ale když motor běží hodinu a půl bez problémů, tak to snad ještě pár minut vydrží. Takže hurá k cíli. U Nového Strašecí jsme potkali první bubliny a ještě chvíli jsme to drželi naplno. Pak už jsme museli vyklesávat na letiště a tak jsem trocu ubral, abych mohl lépe manipulovat s řídičkama. Petr přistál chvíli po mě a najednou začal radostně povykovat u svého motoru. Hledali jsme jeho zbytek paliva v nádrži a marně. Doletěl to přesně a už měl palivo jen v hadičkách. Mne zbylo 2,5 litru v hlavní nádrži a rezerva ve flašce. Příště plníme po špunty. Jiří Koudela pilot: Jiří Koudela Let byl naplánován přes dva otočné body: palivo na startu: 12 l + 1,5 l lahev den a čas startu: 14.8.2012 7:41:30
|