A zase v luftě a tentokrát do Kameňa Tisk
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

Vše jsem si dopředu připravil, nahrál do GPS, naplánoval trať, dokonce i kratší variantu a hurá na Smradlavku. Do luftu jsem se opravdu vnutil, padák rovně nad hlavou, ale chtěl jsem upravit směr startu a to tak blbě že rozkýváním jsem to dal s rámem v trávě a pak těsně kolem stromů, ale jsem tam, a to se počítá. Nastavuji kurz Bystřice nad Perštejnem, letí to svižně, trimy mám konečně naplno a šikmo proti větru valím 50km/hod. Dole je to samej les, držím si výšku a po 32minutách letu a 23,3km jsem nad Bystřicí nad Perštejnem. Otáčím to směr Velká Bíteš, tady už je krajina malebnější a je tu dost políček pro případ nouzáku . Krajina je ve velkém oparu a při této výšce to na focení v tuto pozdní hodinu určitě není, proto berte fotky pouze jako dokumentární. Vítr šikmo ze zad a nejdelší rameno 25,9km letím 30min.

Wink a vo tom to je Proksík

Nad Velkou Bíteší to otáčím zpět na Smradlavku, vítr se stočil tak, že ho mám přímo proti a je to znát rychlost klesla na 40km/hod a nejkratší rameno 19,9km letím 29min. Pohled na nádrž je čím dál častější a v zrcátku poslední 3l vypadají jako by tam už nic nebylo. Před Tišnovem tam mám ještě 2l a to už doletím. Přistávám bezpečně přímo ze směru letu, vyslechnu si narážky na svůj start, ale dušička je v peří, to co jsem si naplánoval to jsem dal bez žádných ústupků.

Wink a vo tom to je Proksík

pilot: Petr Proks
stroj: R120 Palcostroj
padák: Velvet 26
hmotnost bez paliva: 140kg
den a čas startu: 29.8.2012 18:30
čas přistání: 20:01
doba letu: 91min
let: FAI trojúhelník
start – Smradlavka
OB1 – Bystřice nad Perštejnem
OB2 – Velká Bíteš
cíl – Smradlavka
celková vzdálenost tratě: 23.27+25.92+19.94=69.13km
palivo na startu: 8l
palivo po přistání: 1l
spotřeba: 7l