Hlásím let do Kameňa : Kamil Tisk
Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

V něděli ráno jsen se probral kolem 5 hod, naházel věci do auta a vyrazil na startovačku. Pepa už tady ladil tříkolku, tak jsem rychle seskládal Rodeo, nachystal padák a po motorovce šup na poprvé za téměř bezvětří do vzduchu. Po nastoupání asi 5-7 m mi vysadil v plném záběru motor. Byl to můj první skutečný nouzák, tak jsem vůbec neřešil nějaké pokusy o nastartování a soustředil se na přistání z kopce, které dopadlo dobře. Z minulých letů už mám zkušenost s tím jak přistávat s plně otevřenými trimy, tak jsem to uběhl. Horší bylo šlapat nas…ej s krosnou na zádech do kopce zpět na startovačku. To co se jeví ze vzduchu jako skoro rovina, je ve skutečnosti pěkná makačka.

V duchu jsem již dnešní pokus o let do Kameňa odpískal a přemýšlel co s tím sk…..ým strojem může být. Ale hned po prvotní prohlídce Rodea jsem zavrhl plány na vyvraždění a demolici zmíněné motodílny a nasadil, tentokrát už správně a pevně fajfku na svíčku. Rychlé nalezení a odstranění poruchy mi dodalo energie na ještě jeden pokus o soutěžní let.

Druhý start se povedl a já se po obkroužení a nafocení místa startu vydal k OB 1 – Automotodromu Brno. Masarykův okruh leží na hranici CTR Tuřany a různé zdroje a mapy se na přesném určení hranice CTR úplně neshodují. Proto jsem to otočil těsně před okruhem a nepodlehl jsem pokušení si celý okruh zaletět.

Druhým otočným bodem mělo být ULVBIT – Nové Sady, ale letiště je dlouhé a tak jsem OB2 posunul až na obec Bezděkov. Navigace na druhém rameni je celkem nejjednoduší co mohla být – prostě letím podél dálnice. Třetí rameno už bylo jen pohodovým výletem nad mě známou krajinou, se spoustou mostů, tunelů, krásných údolí v raním oparu atd. Malinko pohupovat začalo ranní sluníčko až asi dva kilometry před Smradlavkou a tak jsem šel na přistání z kurzu.

Celý let jsem pojmul v rámci mých možností co nejvíce ekonomicky. Plný plyn jsem dal snad jen na startu a pak celou jsem cestu velmi pečlivě sledoval vario. Snažil jsem se o co nejmenší výkyvy výšky, když jsem potřeboval nastoupat na přelet lesního úseku, tak co nejplynuleji. No a také pomohla snaha o co nepřímější let mezi OB. To všechno, příprava a seřízení motoru, ekonomická disciplína ve vzduchu a v neposlední řadě můj nový třílajnový Orbit 3, mi dopomohlo k, na moje možnosti, fantastické spotřebě. Za míň jsem nikdy neletěl, a tak I když vím že Kaměň 2012 asi nevyhraju, pro mě je výtězstvím můj OSOBNÍ SPOTŘEBOVÝ REKORD.

Cool Kamil

01_pred_sta...
01_pred_startem 01_pred_startem
02_misto_st...
02_misto_startu_Smradlavka 02_misto_startu_Smradlavka
03_Boskovic...
03_Boskovicka_brazda 03_Boskovicka_brazda
04_OB1_Masa...
04_OB1_Masarykuv_okuh 04_OB1_Masarykuv_okuh
05_Orbit_3
05_Orbit_3 05_Orbit_3
06_ULVBIT
06_ULVBIT 06_ULVBIT
07_OB2_Bezd...
07_OB2_Bezdekov 07_OB2_Bezdekov
08_Tunel_a_...
08_Tunel_a_most 08_Tunel_a_most
09_Lom_Pred...
09_Lom_Predklasteri 09_Lom_Predklasteri
09_misto_pr...
09_misto_pristani_Smradlavka 09_misto_pristani_Smradlavka
10_Po_prist...
10_Po_pristani 10_Po_pristani
11_po_prist...
11_po_pristani 11_po_pristani
mapa
mapa mapa

    Kamil Ondroušek
    Kluzák: Gradient Orbit 3 26m2, typ krosny: Nirvana Rodeo 125,  typ a obsah motoru: Simonini Mini 2 Plus, 202ccm
    Startovní suchá hmotnost (stroj+padák+osoba na palubě+vše – benzín) 142 kg
    Datum 24.6.2012, čas startu: 6:27, čas přistání: 7:45, čistá doba letu: 78 min.
    Startovní bod: Smradlavka
    případný otočný bod č.1 (u trojúhelníku): Automotodrom Brno
    případný otočný bod č.2 (u trojúhelníku): Bezděkov ( Velká Bíteš)
    Cílový bod: Smradlavka
    Naměřená přímá vzdálenost mezi otočnými body: 62.5 Km
    Spotřeba pohonných hmot se zaokrouhlením na půl litru 4.0 l
    Stručný popis letu: