Hlásím let do Kameňa : Kamil |
V něděli ráno jsen se probral kolem 5 hod, naházel věci do auta a vyrazil na startovačku. Pepa už tady ladil tříkolku, tak jsem rychle seskládal Rodeo, nachystal padák a po motorovce šup na poprvé za téměř bezvětří do vzduchu. Po nastoupání asi 5-7 m mi vysadil v plném záběru motor. Byl to můj první skutečný nouzák, tak jsem vůbec neřešil nějaké pokusy o nastartování a soustředil se na přistání z kopce, které dopadlo dobře. Z minulých letů už mám zkušenost s tím jak přistávat s plně otevřenými trimy, tak jsem to uběhl. Horší bylo šlapat nas…ej s krosnou na zádech do kopce zpět na startovačku. To co se jeví ze vzduchu jako skoro rovina, je ve skutečnosti pěkná makačka. V duchu jsem již dnešní pokus o let do Kameňa odpískal a přemýšlel co s tím sk…..ým strojem může být. Ale hned po prvotní prohlídce Rodea jsem zavrhl plány na vyvraždění a demolici zmíněné motodílny a nasadil, tentokrát už správně a pevně fajfku na svíčku. Rychlé nalezení a odstranění poruchy mi dodalo energie na ještě jeden pokus o soutěžní let. Druhý start se povedl a já se po obkroužení a nafocení místa startu vydal k OB 1 – Automotodromu Brno. Masarykův okruh leží na hranici CTR Tuřany a různé zdroje a mapy se na přesném určení hranice CTR úplně neshodují. Proto jsem to otočil těsně před okruhem a nepodlehl jsem pokušení si celý okruh zaletět. Druhým otočným bodem mělo být ULVBIT – Nové Sady, ale letiště je dlouhé a tak jsem OB2 posunul až na obec Bezděkov. Navigace na druhém rameni je celkem nejjednoduší co mohla být – prostě letím podél dálnice. Třetí rameno už bylo jen pohodovým výletem nad mě známou krajinou, se spoustou mostů, tunelů, krásných údolí v raním oparu atd. Malinko pohupovat začalo ranní sluníčko až asi dva kilometry před Smradlavkou a tak jsem šel na přistání z kurzu. Celý let jsem pojmul v rámci mých možností co nejvíce ekonomicky. Plný plyn jsem dal snad jen na startu a pak celou jsem cestu velmi pečlivě sledoval vario. Snažil jsem se o co nejmenší výkyvy výšky, když jsem potřeboval nastoupat na přelet lesního úseku, tak co nejplynuleji. No a také pomohla snaha o co nepřímější let mezi OB. To všechno, příprava a seřízení motoru, ekonomická disciplína ve vzduchu a v neposlední řadě můj nový třílajnový Orbit 3, mi dopomohlo k, na moje možnosti, fantastické spotřebě. Za míň jsem nikdy neletěl, a tak I když vím že Kaměň 2012 asi nevyhraju, pro mě je výtězstvím můj OSOBNÍ SPOTŘEBOVÝ REKORD. Kamil Kamil Ondroušek |