Hlásím další let do Kameňa: Jiří Koudela |
Petr se zeptal, kolika tam leješ paliva? Mám tam jedenáct litrů. Říkám mu, že to odhaduji na let kolem dvou hodin, a dávám dvanáct plus přídavná flaška. Za chvíli jsme startovali. S Petrem se letí dobře, protože má stejně rychlý padák a tak jsem to mohl od začátku valit naplno. Odtrimovat, sešlápnout druhou hrazdu, až jdou kladky nadoraz a zaujmout aerodynamickou pozici:). Počasí nám přílo a po celou dobu letu bylo asi téměř bezvětří. Večer při přípravě jsem z počítače dokázal vytisknout i mapu, kteoru jsem si slepil. Bylo z toho měřítko 1:190000 a akorát mi to pasovalo na mapník. Dálkové cíle byly celkem dobře patrné a tak se k Rané letělo v pohodě. Po otočení 1.OB jsem musel chvíli přesnějí hlídat mapu, než jsem někde za Podbořany začal tušit na obzoru místo druhého otočňáku. Pár kilometrů před ním jsem ho již jasně poznával. I když jsem tu nikdy neletěl, zdála se krajina dobře čitelná. Nehlídali jsme samozřejmě dodržení přesné přímky, ale chtěli jsme letět co nejrychleji a tak by nás větší zálety zbytečně zdržovaly. Nejsme přeci žádní záletníci:). Hodiny ubíhaly a já jsem čekal, kdy nás začne „trápit“ termika, protože točit jsme rozhodně něměli v plánu. Za Rakovníkem jsem se chvíli drbal na hlavě, protože jsem musel přeletět rozsáhlý lesní porost. No ale když motor běží hodinu a půl bez problémů, tak to snad ještě pár minut vydrží. Takže hurá k cíli. U Nového Strašecí jsme potkali první bubliny a ještě chvíli jsme to drželi naplno. Pak už jsme museli vyklesávat na letiště a tak jsem trocu ubral, abych mohl lépe manipulovat s řídičkama. Petr přistál chvíli po mě a najednou začal radostně povykovat u svého motoru. Hledali jsme jeho zbytek paliva v nádrži a marně. Doletěl to přesně a už měl palivo jen v hadičkách. Mne zbylo 2,5 litru v hlavní nádrži a rezerva ve flašce. Příště plníme po špunty. Jiří Koudela pilot: Jiří Koudela Let byl naplánován přes dva otočné body: palivo na startu: 12 l + 1,5 l lahev den a čas startu: 14.8.2012 7:41:30 |