Hlásím další let do Kameňa: Jiří Koudela Tisk
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

Petr se zeptal, kolika tam leješ paliva? Mám tam jedenáct litrů. Říkám mu, že to odhaduji na let kolem dvou hodin, a dávám dvanáct plus přídavná flaška. Za chvíli jsme startovali. S Petrem se letí dobře, protože má stejně rychlý padák a tak jsem to mohl od začátku valit naplno. Odtrimovat, sešlápnout druhou hrazdu, až jdou kladky nadoraz a zaujmout aerodynamickou pozici:). Počasí nám přílo a po celou dobu letu bylo asi téměř bezvětří. Večer při přípravě jsem z počítače dokázal vytisknout i mapu, kteoru jsem si slepil. Bylo z toho měřítko 1:190000 a akorát mi to pasovalo na mapník. Dálkové cíle byly celkem dobře patrné a tak se k Rané letělo v pohodě. Po otočení 1.OB jsem musel chvíli přesnějí hlídat mapu, než jsem někde za Podbořany začal tušit na obzoru místo druhého otočňáku. Pár kilometrů před ním jsem ho již jasně poznával. I když jsem tu nikdy neletěl, zdála se krajina dobře čitelná. Nehlídali jsme samozřejmě dodržení přesné přímky, ale chtěli jsme letět co nejrychleji a tak by nás větší zálety zbytečně zdržovaly. Nejsme přeci žádní záletníci:). Hodiny ubíhaly a já jsem čekal, kdy nás začne „trápit“ termika, protože točit jsme rozhodně něměli v plánu. Za Rakovníkem jsem se chvíli drbal na hlavě, protože jsem musel přeletět rozsáhlý lesní porost. No ale když motor běží hodinu a půl bez problémů, tak to snad ještě pár minut vydrží. Takže hurá k cíli. U Nového Strašecí jsme potkali první bubliny a ještě chvíli jsme to drželi naplno. Pak už jsme museli vyklesávat na letiště a tak jsem trocu ubral, abych mohl lépe manipulovat s řídičkama. Petr přistál chvíli po mě a najednou začal radostně povykovat u svého motoru. Hledali jsme jeho zbytek paliva v nádrži a marně. Doletěl to přesně a už měl palivo jen v hadičkách. Mne zbylo 2,5 litru v hlavní nádrži a rezerva ve flašce. Příště plníme po špunty. 

Wink Jiří Koudela

20120814_07...
20120814_075301 20120814_075301
20120814_10...
20120814_101137 20120814_101137
20120814_10...
20120814_101154 20120814_101154
20120814_10...
20120814_101229 20120814_101229
GOPR0035-pr...
GOPR0035-priprava-pred-startem GOPR0035-priprava-pred-startem
GOPR0071
GOPR0071 GOPR0071
GOPR0076-st...
GOPR0076-start GOPR0076-start
GOPR0084-pr...
GOPR0084-prelet_nad_startem GOPR0084-prelet_nad_startem
GOPR0121-se...
GOPR0121-seridit-a-odtrimovat GOPR0121-seridit-a-odtrimovat
GOPR0125-se...
GOPR0125-seslapnout-nadoraz-a-drzet-se-mapy GOPR0125-seslapnout-nadoraz-a-drzet-se-mapy
GOPR0350-Pa...
GOPR0350-Panensky-Tynec GOPR0350-Panensky-Tynec
GOPR0402-ko...
GOPR0402-kolik-to-zere GOPR0402-kolik-to-zere
GOPR0536-OB...
GOPR0536-OB1-kaplicka GOPR0536-OB1-kaplicka
GOPR0539-OB...
GOPR0539-OB1-kaplicka GOPR0539-OB1-kaplicka
GOPR0543-Ob...
GOPR0543-Oblik-Rana-Mila-Pocerady GOPR0543-Oblik-Rana-Mila-Pocerady
GOPR0590-le...
GOPR0590-letiste-Rana GOPR0590-letiste-Rana
GOPR0654-Po...
GOPR0654-Postoloprty GOPR0654-Postoloprty
GOPR0761-Pe...
GOPR0761-Petr-po-levici GOPR0761-Petr-po-levici
GOPR0967-pr...
GOPR0967-priblizeni-k-OB2 GOPR0967-priblizeni-k-OB2
GOPR0982-OB...
GOPR0982-OB2-krizovatka-na-Karlovarsky GOPR0982-OB2-krizovatka-na-Karlovarsky
GOPR1097-sm...
GOPR1097-smer-vychod GOPR1097-smer-vychod
GOPR1220-ne...
GOPR1220-nekonecne-lesy-u-Rakovniku GOPR1220-nekonecne-lesy-u-Rakovniku
GOPR1245-st...
GOPR1245-stromy-kam-dohlednes GOPR1245-stromy-kam-dohlednes
GOPR1385-fo...
GOPR1385-fotovoltaika-u-Stochova GOPR1385-fotovoltaika-u-Stochova
GOPR1463-ko...
GOPR1463-konecne-letiste GOPR1463-konecne-letiste
GOPR1469-pr...
GOPR1469-prelet-nad-pristanim GOPR1469-prelet-nad-pristanim
GOPR1478-pr...
GOPR1478-pristani GOPR1478-pristani
GOPR1480-ko...
GOPR1480-koncime GOPR1480-koncime

pilot: Jiří Koudela
stroj: Nirvana Instinct CL 200
padák: Dudek Nukleon 25
FAI trojúhelník – plánovaný přelet z letiště Velká Dobrá u Kladna přes dva OB a zpět.

Let byl naplánován přes dva otočné body:
start – letiště Velká Dobrá, Kladno -  50° 7'7.45"S,   14° 4'38.30"V
OB1 – kaplička u obce Sinutec (už je opravená i se střechou) -   50°26'42.862"N, 13°47'29.373"E
OB2 – křižovatka silnic 27 a E48 u Bukova -   50°8'35.277"N, 13°29'26.579"E
cíl – letiště Velká Dobrá, Kladno -  50° 7'7.45"S,   14° 4'38.30"V

palivo na startu: 12 l + 1,5 l lahev
palivo po přistání: 2,5 l + 1,5 l lahev

den a čas startu: 14.8.2012   7:41:30
čas přistání: 9:38:50 (celkem 118 minut)
celková vzdálenost tratě přes otočné body: cca 123 km
hmotnost bez paliva: 27+6+90=123kg