Hlásím let do Kameňa Martin Galle Tisk
Hodnocení uživatelů: / 4
NejhoršíNejlepší 

Jsem teď teprve před Třebíčí, pěkně po hraně CTRka, spíš se plazím po zemi, obce obletím, ten klídek ze začátku si musím užít. A užívám. Přeletím Třebíč, jsem trochu mimo kurz, ale nechám to být, krajina je hezká, v dálce je nějakej kopec, na něm nějakem hrad, tak to vezmu přímo na něj. Podle mapy je to hrad s názvem Sádek. Po prohlídce pokračuju dál směr Moravské Budějovice, ale až k nim nepoletím, uhnul jsem a radši se napojím na lajnu k Telči podle GPS. I s ohledem na čas a protože už to občas místně drncne, mám strach abych na konci nemusel bojovat s větrem a termikou. Nevzal jsem záložku, aby se moc neolítala, néé, kvůli váze na startu samozřejmě. V ranním oleji zbytečná, ale zase ten pocit sucha a bezpečí, když to začne házet by byl k nezaplacení.Trimy jsem vypustil hned na začátku uplně, sem tam je přitáhnu, když to záhópe a když potřebuju nastoupat přes větší les. Ono nastoupat s váhou 90 plus, slabší stodvácou, vypuštěnými trimy, kór, když se chytne trošku klesák, to je vždycky buď a nebo, Proksík by mohl vyprávět...Ale zpátky k letu. Míjím Novou Říši s klášterem. Blížím se k Telči, jo už ji vidím, zvláštní je, že tohle krásný historický město  jsem vždycky jen projel, aniž bych něco viděl. Až dneska ho zkouknu z výšky snad dostatečné..Po krátké prohlídce to otáčím na SV, dalším otočňákem je Brtnice. Z boku se opírá vítr a snáší mě, pořád se to snažím nějak vyladit, čumím střídavě do etrexu a na nastavení závěsů a najednou vidím vedle mě padák na pravoboku, podle Gradientu je to asi Milan. A pak zleva tříkolka s Mekem - Želetaváci! Hoši se přilítli podívat pěkně zblízka na narušitele a zlehka mě obklíčili. Jen doufám, že nezačnou střílet. Radši mávám, aby viděli, že jsem přítel a vyklesám, abych uniknul. Želetavská letka to po chvíli otáčí. Já musím pokračovat, snad někdy u vás, hoši. Přede mnou velká zalesněná placka, do toho se mi nechce, přemýšlím, zleva nebo zprava? Dám to zleva, protože tam vidím pavlovské větráky, přes které jsem chtěl letět, než mě stíhači vyhnali mimo kurz. Jednou jsem tyhle vrtulky prohlížel ze země a udávaná výška stožáru 100 metrů se mi nezdála, odhad tak 60-70m. Dneska je příležitost to změřit. Takže srovnám výšku do úrovně rotoru a pak vyklesám metr nad pole za ním a podle gpsky je to skoro přesně 100 metrů. Tak asi nekecali. Důvěřuj, ale prověřuj. Tohle si můžu odškrtnout. Pak jsem dostal další blbej nápad, proletět mezi dvěma vrtulema, které se točí, asi větrem. No místa je tam snad dost, ale ten pocit je blbej, otočit už to nejde, tak co nejvíc vystředit, snad mě to nesemele, nesemlelo, ale mám z toho nasr..o ještě i když už jsou vrtulky hodně za mnou.Další cíl Brtnice. Nejdřív ale přelézt ty lesy před ní. Brtnice je taky hezký město,spíš městečko s hradem a spoustou historických budov. Někdy by to chtělo tyhle místa navštívit i po zemi, třeba na motorce.
     Pomalu se stáčím na poslední etapu, cílem je moje milovaná startovačka Jabloňov. No moje, kohokoliv, kdo chce polítat a nedělá moc bordel. Začíná se mi chtít intenzivně na malou, ale podle výpočtů bych to měl zvládnout, doufejme. Vesnice po cestě nemá cenu jmenovat, zmíním jen Horní Radslavice, protože odtud pochází moje máma. To jsou ty poslední detailní fotky, tohle ale není zazůmovaný, tady mě znají a můžu si malou výšku dovolit. A když to odmávám, tak se stavím ještě v Šeborově, pozdravit piloty ULL  a potom už VelMez, obletím ho ze severu, už se rozfoukalo plus něco málo termika, ale celkové furt nevídaná pohoda. Ještě asi pět kiláků, vidím ohnilýho Favorita, jsem doma. V momentě těsně před přistáním mi dojde, že jsem vůbec nerozcvičil nohy, urvat achylovku je asi zbytečný, takže ještě jednou s rozvičkou. Dosedám jak do peřin.
     Je to za mnou, co dodat. Uletět to šlo, za dobrýho počasí celkem v pohodě, už toho teda bylo tak akorát, lehce mi píská v uších a bolí hlava. Chtělo by to rychlejší padák /ještě jednu menší Vegu - už mám/, silnější motor - zatím nemám a GPS, které dobře funguje display, asi je tam stuďák někde, pomůže poklepat, no spíš pomlátit. Dovedu si představit i delší let co se týká uletěné vzdálenosti, prostě po větru bez návratu, ale ne časově, přece jen cokoliv nad tři hodiny už je masochysmus. Bylo to ale super, začátek sezony a pak září jsou na lítání z  celýho roku nejlepší, podle mých zkušeností. No a až jednou nepůjdu o víkendu do práce, tak se budu těšit na nějakým sletu. Třeba u Jarka.

Smile ahoj Martin


1. Martin Galle, Velké Meziříčí
2. Vega M, Palcostroj R 120
3. cca 134 kg
4. 9.9. 2012, start 7.30,  na zemi 10.56, let 3.56
5. VM - Jabloňov
6. Cesta po trase VM - Jabloňov, Vlčatín, Třebíč, Babice, Lesonice, Nová Říše, Telč, Pavlov, Brtnice, Šeborov, VM - Jabloňov
7. VM - Jabloňov
8. 142 km
9. Spotřeba paliva 14,5 - 1,5 = 13 lirtů.