MORAVSKÝ KAMEŇ 2013 Tisk
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

O CO A JAK SOUTĚŽÍME:

. Jejich bodové ohodnocení dle výpočtu (viz níže) je zařadí do žebříčku. Umístění v žebříčku bude dáno pouze nejlepším letem pilota v daném roce. Průběžné hodnocení bude zveřejněno na Proksiho stránkách: http://www.proksik.cz/

Na nejúspěšnější piloty pak čekají :

1 MÍSTO:


A. PUTOVNÍ POHÁR S MORAVSKÝM KAMENĚM

Jméno pilota spolu s typem padáku a rokem kdy vyhrál, bude navždy zvěčněno pro následující generace na podstavci poháru.

B. DIPLOM

Aby pilotovi zůstala alespoň nějaká vzpomínka a doklad, dostane diplom, se kterým může pilot do smrti machrovat před svými dětmi a posléze i vnuky, jaký byl v tom roce frajer.

C. VĚCNÝ DAR

Součástí ceny je:

1) CELÝ LITR té nejlepší slivovice kterou vyhlašovatel sežene, Ve zdobené lahvi.

2) šrůtka Moravského uzeného, aby se obdarovaný z té slivovice nepo...l.

2 MÍSTO:


A. DIPLOM

Aby pilotovi zůstala alespoň nějaká vzpomínka, dostane diplom, s kterým může pilot do smrti machrovat před svými dětmi a posléze i vnuky, jaký byl v tom roce frajer.

B. VĚCNÝ DAR

Součástí ceny je:

  1. PŮL LITRU té nejlepší slivovice, kterou vyhlašovatel sežene, V méně zdobené lahvi.

  2. Šrůtka špeku, aby se obdarovaný z té slivovice nepo...l.

3 MÍSTO:


A. DIPLOM

Aby pilotovi zůstala aspoň nějaká vzpomínka, dostane diplom, s kterým může pilot do smrti machrovat před svými dětmi a posléze i vnuky, jaký byl v tom roce frajer.

B. VĚCNÝ DAR

Součástí ceny je:

  1. PLÁCAČKA té nejlepší slivovice, kterou vyhlašovatel sežene, v lahvi z konzumu.

  2. Sáček slaných tyčinek, ať se obdarovaný klidně po...e.

Součástí soutěže je účast na vyhlášení, kdo se nezúčastní, neztrácí sice pořadí, ale jeho cena propadne ve prospěch JURY která určí další osud ceny.

Místo, kde budou vyhlášeni vítězové, předány ceny a předpokládáme také zkonzumovány,(ne že si to zase někdo odveze domů) včas oznámíme. Doufáme, že tradiční pořadatel prosincového Falconu na nás nezanevře a tiše doufáme, tam, ale nic není jisté, ale, ale určitě to bude na:

Předvánočním nadělení


PODMÍNKY PRO VYHLÁŠENÍ KAMEŇA:

Jak to vzniklo si přečtěte u Proksíka, tam se dozvíte že pohár obsahuje drahokam prokazatelně vzniklý biologickou transformací z moravského uzeného, nelze proto z pietních důvodů získat pohár trvale (Roman nebude nikdy někomu patřit!), ani kdyby někdo vyhrál 10x po sobě, pohár je NAVŽDY PUTOVNÍ. Pokud z nějakých příčin, i neobjektivních (zchudnutí a finanční nouze, úraz, propadnutí návykovým látkám, stěhování do krajin kde nejsou komunisti, vlastní skon apod.) nebude moci vyhlásit soutěž původní vyhlašovatel, může novou soutěž i po několikaleté přestávce, vyhlásit kdokoli v tomto pořadí:

  1. První vyhlašovatel

  2. Poslední vyhlašovatel

  3. Poslední vítěz

  4. Kdokoli kdo se prokazatelně (písemně) přihlásí poslednímu vítězi nebo vyhlašovateli.

Pravidla určuje vždy vyhlašovatel, nebo v případě kolektivu vždy první jmenovaný. Podmínkou nutnou pro vyhlášení dalšího ročníku soutěže, je pouze dodržení hlavní myšlenky soutěže, tj, ocenit nejdelší přelet při co nejnižší spotřebě pohonných hmot.

Změna či navýšení hodnotných odměn, které jsou součástí jednotlivých umístění je povolena. Zrovna tak zneužití soutěže k vlastní propagaci ( fotografie vítězů před stěnou se sponzory, a oslavné články ve světových médiích) je povoleno a vítáno!

JMÉNO SPONZORA VŠAK NIKDY NESMÍ BÝT UMÍSTĚNO V NÁZVU SOUTĚŽE, NEBO NA POHÁRU.

Poslední držitel je povinen opatrovat pohár jako nejcennější část svého majetku. Jednak proto, že byl , vykoupen bolestí, a jednak proto, aby byl k dispozici v den vyhlášení výsledků dalšího ročníku. Z toho vyplývá, že musí včas a na své náklady zajistit: Zápis dalšího vítěze na podstavec poháru a případné opravy poškození vzniklých např. při konzumaci věcných darů, nebo minimálně 30 dní před vyhlášením předat opravený pohár vyhlašovateli.

DOKLADY O LETU:


Žádné složité protokoly a barozáznamy. Minimální údaje o letu je však třeba uvést, aby software, řadící piloty do žebříčku, mohl úspěšně řadit, a abychom všichni stále viděli, kdo je nejlepší.

Stačí tedy uvést následující údaje:

  1. Pilot (adresa, telefon)

  2. Kluzák, typ krosny, či tříkolky, typ a obsah motoru

  3. Startovní suchá hmotnost (stroj+padák+osoba na palubě+vše – benzín)

  4. Datum, čas startu, čas přistání, čistá doba letu

  5. Startovní bod

  6. případný otočný bod č.1 (u trojúhelníku)

  7. případný otočný bod č.2 (u trojúhelníku)

  8. Cílový bod

  9. Naměřená přímá vzdálenost mezi otočnými body

  10. Spotřeba pohonných hmot se zaokrouhlením na půl litru :

VÝPOČET A STANOVENÍ SPOTŘEBY:

Množství v nádrži PŘED STARTEM určuje pilot a zaokrouhluje NAHORU na nejbližší půllitr.

Příklad: fotografie nádrže před startem ukazuje cca 9,1 litru, pilot zaokrouhluje nahoru, tedy na na 9,5 litru.

množství v nádrži PO PŘISTÁNÍ určuje pilot a zaokrouhluje DOLŮ na nejbližší půllitr.

Příklad: fotografie nádrže po přistání ukazuje cca 1,8 litru, pilot zaokrouhluje dolů, tedy na 1,5 litru.

VÝSLEDNÁ SPOTŘEBA, KTEROU PILOT VYKÁŽE DO PROTOKOLU

JE TEDY 9,5-1,5 = 8 LITRŮ !

Tím je zaručeno že spotřeba je na straně bezpečné a nemrcasíme se o decinky.

  1. Fotodokumentace letu. Mezi fotografiemi musí být fotky:

nádrže pořízena z boku v úrovni nádrže (tak aby bylo zřetelné, že pohonná jednotka

není nakloněna), před startem a po přistání, tak aby bylo možno zkontrolovat udanou

spotřebu. Dále fotografie místa startu a přistání a fotografie otočných bodů, pochopitelně ze vzduchu. Další fotografie z letu rozhodně nejsou zakázány.

  1. Písemná zpráva o letu-popis letu v rozsahu, který určí pilot a jeho schopnost se vyjadřovat písemně. Jury sice ovládá perfektně i slovenský jazyk a na jazykové speciality má překladatele. (východní Slovensko, Haná a Chodsko ), ale i když je kameň celosvětový, tak jednacím jazykem Kameňa je čeština a slovenština.

POZNÁMKY:

  • Výpočet spotřeby byl proveden na základě úvah o nepřesnosti. Takže výsledná spotřeba je pravdivá, nebo zaručeně nižší. Pokud JURY bude mít dojem že chtěl pilot fixlovat, může svévolně zasáhnout, způsobem, který sama určí a pro který se rozhodne. Od navýšení spotřeby („pokus o křivé fotky“) až po vyloučení uvedeného letu, nebo pilota ze soutěže. Zatím se takový umělec neobjevil, takže si to nepokazte!

  • V případě použití elektropohonu je třeba doložit fotografii na měřič stavu baterií před startem a po přistání. Spotřeba bude přepočítána na spotřebu benzínu. Jak, to ještě nevíme, ale až to bude potřeba, my na to přijdeme.

  • Je nám do toho houby, ale v rámci vlastní informovanosti, prosíme, před prvním letem si zkalibrujte nekalibrované nádrže a udělejte si na nádrži čárky viditelné i na fotografiích. Jednak budete překvapeni jak jsou některé „nálitky“ a značky nepřesné a jednak předejdete sporům s JURY. Vesměs všechny nádrže známe. :-)

  • Je třeba připomenout, že spory s JURY neexistují a případné protesty se po přečtení házejí do koše, nebo se použijí jinak.

KDO A JAK MŮŽE SOUTĚŽIT:

Soutěžit mohou všichni piloti a pilotky celého světa s PLATNÝM PILOTNÍM PRŮKAZEM A TECHNICKÝM PRŮKAZEM STROJE (pozor jen české papíry budu namátkově kontrolovat v rejstříku!).

Jednacím jazykem KAMEŇA je čeština, nebo slovenština !

Startovní bod NEMUSÍ ležet na území České, nebo Slovenské republiky.

Let NEMUSÍ probíhat na území uvedených republik.

Přistávací bod NEMUSÍ ležet na území uvedených republik.

Za dodržení podmínek letu, to znamená platnosti dokladů, letové bezpečnosti, tzn. výšek a zakázaných prostorů a pod., odpovídá pilot a nebude pořadatelem sledována.

Vyhlašovatel se může zúčastnit taky a může i vyhrát. Nakonec se už léta snaží.

PODMÍNKOU NUTNOU je, že pilot musí startovat pouze silou své krosny či tříkolky (bez jakékoli i podpůrné funkce svahu či navijáku tzn. že spotřeba bude vždy MINIMÁLNĚ 0,5 LITRŮ).

Nedokončený trojúhelník, nebo nedokončený let s návratem jsou jasně volné lety a cílový let je taky považován jen za volný let! Otočňáky musíte fotit.

Výsledné bodové hodnocení bude:

C = Km x S x K1 x K2 x K3

C = celkové hodnocení = počet bodů

Km = uletěná přímá vzdálenost v km mezi deklarovanými body.

S = spotřeba pohonných hmot udaná v převrácených hodnotách tzn. km/litr (např. 50km/5ltirů =10, nebo 200km/5litrů=40)

K1 = přepočtový koeficient náročnosti letu

K1 je :

1.0      - volný let, cílový let
1.75    - let s návratem, nebo plochý trojúhelník
2.5      - FAI trojúhelník (žádné rameno nesmí být kratší než 28% celkové délky trati)

K2 = přepočtový koeficient, bonus za minimální spotřebu

K2 je :

1.0    - celková spotřeba během letu větší než 3 l.
1.5  - celková spotřeba během letu 3 l a méně.

2,0    - celková spotřeba během letu 2 l a méně.

K2T = přepočtový koeficient, bonus za minimální spotřebu pro tandemy

K2 je :

1.0    - celková spotřeba během letu větší než 6 l.
1.5  - celková spotřeba během letu 6 l a méně.

2,0    - celková spotřeba během letu 4 l a méně.

K3 = přepočtový koeficient, pro tandemy K3 je :

2,0    - pokud má posádka 2 členy.

Jak je vidět K2 jsme trochu polepšily, co kdyby někdo tu termiku dělal, tak ať mu přilepšíme za odvahu. Nechceme moc míchat něco co funguje, ale máme v plánu každý rok tento koeficient maličko zvednout.

Jak jsme deklarovali, je to soutěž pro všechny, musíte umět číst a psát, nemusíte už umět počítat, předcházející výpočet Vás nemusí vůbec zajímat. Pošlete pouze vše potřebné, viz doklady o letu, bod 1 až 11, a my Vám to už spočítáme.

STRUČNÝ POPIS LETU A FOTKY

Jsou důležitou součástí přihlášeného výkonu. Popis může být i stručný, ale jistě si všichni ostatní piloti raději přečtou i obsáhlejší či vtipnější REPORTÁŽ, doplněnou fotografiemi, pořízenými během přeletu, nebo videem s pěknou hudbou.

DOPLŇKOVÉ SOUTĚŽE:

SOUTĚŽ O NEJLEPŠÍ REPORTÁŽ Z LETU

Jako každý rok je dost možná, že ji zapomeneme na Falconu vyhlásit. Předem se omlouváme, ale nebojte nejpozději do března následujícího roku vítěz své dárky dostane. Nakonec jako každý rok. Kromě povinných, mohou být fotografie libovolné, mající však souvislost s přihlášeným letem. Povoleno a vítáno je také video umístěné na You Tube. Soubor musí nést název: „KAMEN 2010_JMÉNO PILOTA“. Odkaz-link na video musí být ve Vaší písemné zprávě o letu. Víme co jste zač, takže i strohá písemná reportáž může být plná hrubek, my to nějak opravíme (ale jen pravopisné hrubky!!!).

SOUTĚŽ O NEJLEPŠÍ TRAŤOVOU RYCHLOST

Tato cena bude vyhlášena abychom si udělali představu o kolik jsou speciály lepší než normální padáky a ať máme taky o čem na sletech diskutovat. Zde je také prostor pro piloty kamikadze jejichž plocha nedosahuje často ani plnoletosti.

SOUTĚŽ O NEJLEPŠÍ ÚČINNOST STROJE

Tato cena bude vyhlášena abychom si udělali představu o vztahu spotřeby na km a celkové hmotnosti stroje. Třeba se dostaneme k zajímavým číslům. Mimochodem se my těžkotonážníci dozvíme za kolik lítají jiní a nebudu slyšet stesky že 150kg chlap nelítá za 2 litry. Zde je tedy prostor pro piloty, kteří se opravdu nebojí najíst a pro tandemy. Mimochodem hodlám taky něco vyhrát.

POZNÁMKA:

Doplňkové soutěže jsou doplňkové, protože když tam nebudou výrazné a zajímavé výsledky, tak je na Falkonu nevyhodnotíme. Nebo prostě na ně zapomeneme, jak se nám už stalo. Naopak můžeme vyhodnotit něco jiného, na co je potřeba ukázat, jak se nám už taky stalo.

KTERÝ PŘELET PŘIHLÁSIT A JAK:

Přihlásit můžete skutečně každý přelet, byť by se podařil třeba i na závodech, nebo už byl dokonce přihlášen do jiné soutěže. Jednotlivé přelety pilota se nesčítají. Ve finálním žebříčku bude figurovat pouze jeho nejlepší výkon. Pilot tak může třeba následujícím letem přelétnout sám sebe.

Přihlášení je nejlepší provést v dostupném textovém editoru, nebo jen jako prostou e-mailovou zprávu. Potom však pozor na kódování, někdy se ten rozsypaný čaj opravdu nedá přečíst.

Fotografie, související s přeletem musí být zaslány v běžně čitelném formátu (jpg, apod.)

Co je „čitelné“ určuje vyhlašovatel !

Přihlášení letu je nutno odeslat emailem včetně fotografií na obě tyto adresy:

Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Lhůta pro přihlášení je 30 dnů od data letu,

ALE POZOR! nejpozději však 15 listopadu 2013 !

Ať máme dost času na zpracování výsledků, bohužel musíme ještě chodit do práce.

SOUTĚŽ KONČÍ DNEM:

31. ŘÍJEN 2013


ZÁVĚR:

Srdce mne sice bolí, že v termice létají jen nemnozí, ale už jsem si zvykl. Hlavně, že se bavíme. Pokud se však najde nebojsa který dá 50km za litr tak cenu má jistou.

Ale i letos opakuji, prosím a doufám, že jste soudní a uděláte si odhad na co ještě máte a na co už ne. Sranda a pohoda je mi milejší než lidské oběti. Nechci, aby v prosinci byl pohár zkropen krví a my na Vás vzpomínali jaký jste byl odvážný pilot. Je lepší být starý pilot. Stačí ze začátku posunout třeba čas startu a trochu se povozit, nebo lépe seřídit motor. Zkrátka jak se kdo cítí, jak má chuť, nebo náladu.

Pěkné lety Vám přeje a na vtipné zprávy o letu se těší:

V Brně 15.4.2013

Za pořadatele: Ing. Roman Pavlík a Petr Proks