Domů

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

PÁLAVA CROSS Přibice 2012 Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 

Tak tentokrát to byla zkouška co vše je potřeba doladit před dalším vyjetím s karavanem. Spaní oproti stanu je naprostý luxus, jízda s karavanem když nepočítám prvních 10km (podezření že to musí někde dřít, přeci není možný aby to tak nejelo) taky v pohodě, velice rychle si člověk zvykne, díky Pepovi vím na co jsou ty hrboly na oji (tlakový mazničky pístu), díky Danovi vím jak se zapíná lednička no a díky Šedivákovi jsem nepřišel o střešní okno na dálnici, který jsem zapoměl zavřít při odjezdu domů. Bylo to supr a oba se těšíme na další setkání. (vždyť to před váma Pavla slíbila Laughing a po svatbě se to nezmění.)


Laughing  A vo tom to je Proksik

Celý článek...
 
Druhý test Velveta aneb já tu kameru jednou pokořím Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 4
NejhoršíNejlepší 

Po minulém fiasku, kdy nevím co bylo na kameře nastavený a s připevněním na noze vznikly pouze dvě fotky (asi zapnutí natáčení a vypnutí), jdu na to dnes s přípravou. Vše nastaveno, kamera zabírá jen ťumplík na helmě. Start s protivětrem byl zadarmo a díky vztlaku jsem daleko dřív cítil nestejné nahození. Přibrzdil levou, podběhnout pravou a už jsem v luftě. Pohled na padák, vše ok. Bohužel záklonem sklápím kameru a o tom jsem nevěděl, takže záběry 0. V luftu dnes rozhodně nebyl volej místama to lezlo 2m/s bez plynu a jinde 2m/s dolů s plným knedlíkem. Padák se nahoře mlel, ale nic dramatického a ruce na řidičkách byly jen pro pocit jistoty. Prostě jsem se tak nějak nebál. Když počasí dovolí, rád bych si s tímto pujčeným demo padákem dal ještě jeden let a pak ho rád odevzdám dalšímu zájemci o vyzkoušení. A proč rád? Protože už se šije můj Velvet 26. Tímto chci poděkovat firmně Mac Para Technology za dnes již nevídanou vstříctnost a rychlé jednání.

Wink a vo tom to je Proksík

 
 
Moravský Kameň 2012 - Jarní padesátka nad Vysočinou - Let 170312 Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 8
NejhoršíNejlepší 

Jaro vystrčilo první růžky a konečně začalo být teplo. Krátký výlet z LK Říčany do Mnichovic začátkem března tak trochu naplnil chuť na lítání, ale teprve teplý víkend v půlce března přinesl příležitost na polítání na Vysočině.
Odpoledne jsem zabalil práci v lese a vyrazil na louku U Háku v Senožatech. Takřka úplné bezvětří znamenalo dlouhý start, tak jsem přitáhl, sedl si a doufal, že to vyjde. Vyšlo... ale příště si radši odnesu padák o 50m dál od pole. Předpověď slibovala J-JV vítr, který se měl k večeru stáčet na JZ a zesilovat. Tak po několika průletech nad vesnicí, nezbytném focení a kontrole pracantů v lese beru směr na Pelhřimov. Za chvíli přelétám nad Želivským klášterem, obdivuji jak je úpravený a držím výšku, protože přehrada Trnávka je ještě celá zamrzlá. Odtud kličkuji mezi lesy rovnou do Pelhřimova. Když vidím tu velikou zastavěnou plochu města shora, začínám přemýšlet nad tím, jestli se tam najde nějaká nouzová plocha. Je to dobré, první vidím na severním okraji města, pak bych to dotáhnul na fotbalové hřiště u nádraží, no a nebo na autobusák, ale tam mohou být dráty. Kvůli focení stahuji plyn a po chvíli zjišťuju, že město je krásně vyhřáté a tak i na volnoběh si držím výšku – z těch 250-300m bych doletěl v klidu mimo město.

Smile Jirka Paleta alias Jipák

Celý článek...
 
Oznámení Tisk Email
Oznámení
 
Konečně v luftě a na novým brusu Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 5
NejhoršíNejlepší 

Od vypsání tendru na nové padáky pro celé ČEBÍN AIR FORCE, se u nás s nabídkama dveře netrhly. Pravdou je, že těch leteckých bylo jako šafránu, odmítli, vysavače, pojištění, vstup k Jehovistům, zájezd do Vídně s prezentací a obědem a brusiče nůžek jsme s Kamilem zahnali k Tišnovu. Bylo nutné se aktivně po něčem podívat. Kamil šel otestovat Orbita (zde), já se radil s letecky zdatnějšími co by doporučili a volba padla na Velveta od Mac Para Technology. Telefonicky se ptám na vlastnosti, jak to lítá, proč je to D atd., bylo mi vše vysvětleno a nabídnuto, že demo padák Velvet pošlou ať si jej vyzkouším, než to koupím. No tak to si nechám líbit.

Celý článek...
 
MORAVSKÝ KAMEŇ 2012 Tisk Email

MORAVSKÝ KAMEŇ 2012

 

KAŽDÝ BY MĚL SVÉMU SPORTU DÁT NĚCO ZE SEBE.

MORAVSKÝ KAMEŇ je přeletová soutěž, jejíž pátý ročník vyhlašuje:

Ing. Roman Pavlík , Petr Proks a spol.

(jury se během roku plynule mění, dle toho jak se zájemci chovají k vyhlašovateli)

 

pro období od 15.2. 2012 do 31.10. 2012 v kategorii MOTOROVÝ PARAGLIDING

 

ÚVOD A O CO JDE:

O nic jen o pěkné lítání pro všechny. Pro staré kameňáky jen poznámka, nic nového jsme nevymysleli, ale přečtěte si ty pravidla také.

Takže nejprve kategorie:

 

VÍTEJTE NOVÁČCI.

Je spousta nových pilotů, kteří udělali pilotní průkaz a létat kolem letiště je už nebaví. Jde nám o to zdokonalit jejich umění a tím i bezpečnost letu. Jenom plánováním a přemýšlením o letu se pilot zdokonaluje takticky a letovými hodinami se zdokonaluje po pilotní stránce. Soutěžení v jakékoliv podobě tedy zvyšuje Vaše pilotní umění. Je čas si to uvědomit. A od toho Kameň je. Naučíte se plánovat let, pracovat s mapou a předpovědí počasí. Naučíte se základům focení ze vzduchu, zjistíte na co Vaše křídlo ještě má a na co už ne, a že uletět stovku zase taková sranda není.

 

VÍTEJTE BORCI.

Už nejste žádné ořezávátka, máte už za sebou pár hodin? Sice nejste soutěžní typ, ale a přece jenom se díváte kolem sebe, jak na tom jste v porovnání s ostatními? Pracovat s mapou už umíte, ale proč mají ti nejlepší tu spotřebu tak malou, přes to že mají stejný motor? No protože už mají zkušenosti. Sem tam se svezou ve svahovém proudění, sem tam využijí nějaké bubliny a ono se to sečte. Je třeba se jim přiblížit nebo je předehnat. A od toho Kameň je, srovnávat se s nejlepšími znamená zdokonalovat se.

 

VÍTEJTE SUPERBORCI

Létat super vzdálenosti s plnou nádrží už Vás nebaví, létat mezi tyčkami taky není Vaše parketa? Létejte termiku. Sice to není takový odvaz jako bez motoru, přece jen ten motor něco váží a odpor to má jako prase, ale zase máte jistotu že nevyhnijete do lesa, nebo do rybníka. No a když to vypnou, nebo Vás to přestane bavit tak se to prostě nastartujete a letí se domů. Ten trénink v odpolední termice se rozhodně neztratí.

 

VÍTEJTE STRYSKOVÍ PILOTI

I na Vás jsme mysleli, v poslední době se začínají prosazovat motorové speciály. Je třeba, aby se i jejich piloti ukázali. Jedna z doplňkových cen letos bude cena o největší traťovou rychlost. Tak nám tedy ukažte, co to umí.

 

VÍTEJTE PILOTI, KTEŘÍ SE NEBOJÍTE NAJÍST

I na Vás jsme mysleli, pořád jsme hendikepováni svou hmotností, proto tento rok vyhlašujeme další z doplňkových cen a sice o nejlepší účinnost vašeho stroje. Žádáme Vás tímto, aby jste do přihlašovacího formuláře vepsali i Vaši STARTOVNÍ SUCHOU HMOTNOST ! Kolik Váží Váš stroj a padák máte v techničáku a kolik jste přibrali přes zimu snad víte taky. Kategorie tedy bude přepočítávat vaši spotřebu dle vzorce S/kg. Možná to zajímavé srovnání. Loni jsme tuto soutěž nevyhodnotili, ale vydržte, uvidíme co se ukáže po dalším ročním sledování.

 

Takže i pro letošní rok ponecháme duch soutěže a zkrátka:

VÍTEJTE VŠICHNI.

Jak je patrno všichni jste vítáni a každý si může zvolit svou stopu vzduchem a porovnat se s kamarádem, který letí zrovna tu Vaši stopu.

 
Celý článek...
 
Jak přežít zimu v caravanu, aneb na všechno je nějaká mast. Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 7
NejhoršíNejlepší 

 

Zachytil jsem na diskuzi poznámku o tom, že je nejvyšší čas vyzkoušet caravany i v zimě. Kromě toho se z našich sletů stávají z ptačí perspektivy srazy karavanistů a to je dobře, moc dobře, protože odpočatý a spokojený pilot je dobrý pilot...
Tak jsem si řek, že pár rad do zimy, jak pro současné majitele, ale i pro ty co hodlají v budoucnu něco koupit nikdy neuškodí. V létě obstojí cokoli, i stan, ale zimní provoz to je jiná...
Většina z nás má  rodinu, která očekává vyžití s bydlíkem zelý rok. Proto je dobré znát některá úskalí caravaningu i za zhoršených meteorologických podmínek. Ty nejelementárnější rady najdou čtenáři jak v textu, tak i mezi řádky. Bude-li někdo chtít podrobnější, nebo konkretní radu pro nákup jsem k dispozici.

Wink marcello

Celý článek...
 
ČEBÍN AIR FORCE VYHLAŠUJE VEŘEJNÝ TENDR Tisk Email

JáPřátelé kamarádi, nastal čas na výměnu padáku a to plošně v celém ČEBÍN AIR FORCE. Výměna se dotkne každého pilota bez vyjímek (no prostě si s Kamilem koupíme nový křídla). Svoji Vegu M jsem na podzim prodal a doufám, že nový majitel je s ní spokojen já se musím poohlédnout po něčem novém nebo lépe zánovním. Za dobu co koketuji s luftem jsem si pár padáků vyzkoušel a každá koupě nového byla zlepšení a to podstatné. S prvním kompletem PK Morava a sedačka Kulitrh se jednalo o slety z meze a velmi inteligentní tahání za autem, naštěstí kurz na PG dodal rozumu a já měl svůj Prolog a potom Bumerang Q. Pár sletů z meze a do skříně. S dlouhou přetržkou začínám s PPG a to zakoupením rozdělané krosny, silně napadené kutilem, kterou kompletně předělám. Poprvé jsem v luftě na PPG s Excelem 28, je to super, vůbec nevím co dělat, přistání se bojím, je to rychlý, finále, nestíhám utíkat, padám, bolí to. Absolvuji školu PPG. Mojí další výbavou je Sharon 26 a motor Dakr. Tady se dá již mluvit o občasném kolečku kolem letiště. Sharon měním za rok starou Vegu M konečně lítám i dál, Dakr jde do světa a plácám si s Palečkem a do luftu mě tahá jeho R120. Nejsem žádný závodník, moc toho nepolítám, ale jsem spokojen, valí to rychle, nikdy žádnej klapanec a to jsme šli v létě i párkrát dost brzo. No a teď jsem bez padáku, Kamil nezůstal pozadu s větou „dva padáky se kupují líp jak jeden“ a je taky bez. Určitou představu máme, preferujeme bezpeční a pohodový lítání, tak se uvidí.

Laughing a vo tom to je Proksík a Kamil

 
Jak (ne)zadřít motor, aneb nouzák není náhoda. Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 18
NejhoršíNejlepší 

Marchello nejen že nespí zimním spánkem, ale zamyslel  se a všiml si užitečné diskuze  ohledně zadření lítátek. Má pravdu, tento text nesmíme nechat zapadnout a proto jej vytáhl (text), poslal a tady ho máte jako článek, který bude v sekci PILOTI SOBĚ, napořád  , nebo do doby co budu mít na doménu proksik.cz. děkujeme Marcello (i když kdo používá MED, ten si s mazáním hlavu lámat nemusí)


V prvních dnech Nového roku 2012 se objevily zajímavé příspěvky o poruchách motoru a o tom jak jim předcházet. Napadlo mne, že by byla škoda, kdyby zapadly v propadlišti diskuze a tak jsem z nich vytvořil jakýsi autentický kompilát, s uvedením jednotlivých autorů. Na úvod jsem umístil první dotaz a dál následují neupravené, zajímavé odpovědi, tak jak postupně přicházely, včetně odkazů na prodejce techniky. Text by mohl být základem článku o tom, jak předcházet zadření, nebo poruše, na druhé straně by mohl sloužit jako příspěvek k prevenci mimořádných událostí.

Laughing Zdravím - marcello

Celý článek...
 
Falcon 2011 vyhlášení Kameňa Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 12
NejhoršíNejlepší 

Už od 12 Prosince začínám pozorovat v opakujících se cyklech bolest v oblasti jater. Je to jasné, blíží se Falcon, vyhlášení Kameňa 2011, spusta kamarádů a ještě více chlastu. Bohužel letos nejede mladej Šiki a navíc řídím tam a hlavně zpět, tak to nevidím na nějakej moc velkej rozstřel. Cestou koupím kvítka na který Roman zase zapomněl. Po přivítání, si mě hned berou stranou ti co nesmím jmenovat (slíbil jsem to Jarkovi) s dotazem, co že letos zase provedeme Romanovi. Nic není připraveno tak jak předminule to uzený v kamnech, takže mu tentokrát neuděláme nic ale na oko se budeme tvářit jako že se něco chystá. Když k Romanovi posíláme postupně už osmého, který ho varuje, že náhodou zaslechl, že se na něho něco chystá a ať si dá bacha, hluboce rozvážně a moudře mi promlouvá do duše a apeluje na moje svědomí a moudrost čestnost a smysl pro spravedlnost (řekl něco v tom duchu, že mě zmlátí jak se něco stane)

Laughing a vo tom to je Proksik

Celý článek...
 
Hlásím let do Kameňa : Marek Malý Tisk Email

Vážená Jury, posílám vám můj poslední letošní let do Moravského Kameňa. Po třech vcelku vydařených dlouhých výletech jsem se rozhodl pro krátkou, ale snad rychlou trať. Rychlost snad umožní rozumné povětrnostní podmínky a mnohými zavrhované motorové křídlo MO.YO od specialisty- firmy JOJOWINGS. V domácí přípravě jsem si naplánoval téměř rovnormenný trojúhelník Vrbičany, zámek Libochovice, rozcestí u Budyně nad Ohří a zpět. I když se jedná o mě dobře známé prostředí, tak poslední říjnový den jsem ho téměř nepoznával. Ne že by došlo k masové přestavbě jmenovaných měst a obcí, ale opět selhala viditelnost. Tentokrát ne nízkou mlhou, ale zajímavou jakoby inverzí, která od neurčité vzdálenosti tvořila naprosto neprohlédnutelnou stěnu. A to takovou, že ani majestátní zřícenina hradu Hazmburk, kterou jsem míjel (měl jsem míjet) na trase k OB1, nebyla vidět ani z bla. A tak se i takovýto krátký let stal dobrodružným.

Laughing Ahoj Marek

Celý článek...
 
« ZačátekPředchozí11121314151617181920DalšíKonec »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.